moto gp
gp de malàisia
El cel haurà d’esperar
Dovizioso guanya a Sepang amb polèmica per les suposades ordres d’equip a Lorenzo i trasllada el desenllaç del mundial a Xest, on Márquez, quart ahir, en farà prou amb l’onzena posició per ser campió
“Suggerim mapa 8.” Aquesta més que presumible ordre de Ducati a Jorge Lorenzo per deixar-se passar per Andrea Dovizioso hauria evitat que Marc Márquez s’assegurés el seu quart títol de Moto GP de manera matemàtica. Si bé és cert que el mallorquí va fer una errada en la maniobra en què l’italià el va superar –li va fallar el tren del davant i va vorejar la caiguda–, també ho és que en les quatre voltes restants abans del final de la cursa no va fer cap gest per posar la roda al seu company d’equip. “He pressionat, però no pas al límit”, admetia Lorenzo sense reconèixer obertament les suposades ordres rebudes, al mateix moment que Dovizioso es feia l’orni: “No sé si hi ha hagut ordres d’equip. No he parlat de res amb Ducati.” Però per evidència, el que va dir l’enginyer en cap de Ducati, Gigi Dall’Igna, després de la cursa: “Hem fet el que era just de fer.”
Amb ordres d’equip o sense –legals, en qualsevol cas–, l’italià va aconseguir traslladar el desenllaç del mundial fins a l’última cursa de la temporada, que tindrà lloc al circuit valencià de Xest el 12 de novembre. No ho tindrà gens fàcil per prendre el títol a Márquez. El de Cervera el té ja ben mastegat i només li queda engolir-lo a València per fer pujar el quatre en el seu palmarès de corones de Moto GP. En farà prou amb una onzena posició (5 punts), encara que el seu rival guanyi la cursa.
La pluja va caure al circuit de Sepang mitja hora abans de l’inici de la cursa, que va ser declarada sobre mullat, una complicació més per a Marc Márquez, que no havia tingut uns entrenaments gens còmodes. Amb tot, el català va fer una gran sortida des de la setena posició de la graella i es va posar primer al final de la recta, per bé que en la primera corba es va obrir massa i el van avançar Johann Zarco i Dani Pedrosa. Márquez va recuperar el segon lloc, i poc després era superat per Lorenzo, mentre que Dovizioso es mantenia quart. Zarco va marcar el ritme en les primeres voltes i va obrir un petit forat respecte dels seus perseguidors. A la quarta volta, Dovizioso va passar a l’atac i va avançar Márquez, que va poder recuperar el tercer lloc dos revolts després. L’italià ho va tornar a provar en el gir següent, i aquest cop sí que va aconseguir el seu objectiu. Les posicions dels dos pilots feien campió Márquez, però tot es va complicar quan els dos pilots de Ducati van superar Zarco. Amb Lorenzo líder, el català encara en sortia beneficiat però era de preveure que Ducati mouria peça per mantenir viu el mundial. I així va ser. A quinze voltes del final mostrava el cartell amb la consigna a Lorenzo –va assegurar en la roda de premsa posterior que no l’havia vist– i poc després el mallorquí feia l’error que entregava la victòria al seu company d’equip. En les quatre últimes voltes, Márquez hauria tingut encara l’oportunitat de remuntar fins al segon lloc, cosa que també li hauria donat el títol, però el seu ritme era clarament inferior i ni tan sols va poder acostar-se a Zarco, que va aconseguir el seu segon podi en la categoria amb el tercer lloc.
LES DADES
Marc Márquez
El seu quart lloc no és, ni de bon tros, un mal resultat. En farà prou amb un onzè a València per ser campió.
Àlex Rins
Va fer una bona sortida, però va tenir dues caigudes i, finalment, va ser desqualificat amb bandera negra.
Aleix Espargaró
Absent i recuperant-se d’una operació al braç esquerre. Té previst reaparèixer en l’última cursa, a València.
Dani Pedrosa
La pluja va trastocar els seus plans. En sec, es veia capaç de lluitar per la victòria. Finalment, va acabar cinquè.
Honda s’endú el títol de marques
El quart lloc de Márquez va permetre a Honda sumar tretze punts més en el campionat de marques i assegurar-se el títol amb un total de 332 punts. El subcampionat se’l jugaran a València Ducati i Yamaha, que estan separades per només dos punts (303 i 301). Repsol Honda també es pot assegurar a Xest el títol per equips, ja que té 44 punts més que Movistar Yamaha.
Maverick Viñales
Desaparegut. No va estar mai entre els primers llocs. Es va queixar de la moto i reclama millores.
Tito Rabat
Va tenir molts problemes d’adherència des de la sortida i seriosos problemes per acabar la cursa.
Pol Espargaró
Va protagonitzar una bonica lluita amb Rossi. Suma sis curses consecutives entre els onze millor.