moto gp
gp de la comunitat valenciana
Victòria, podi i títol
Diumenge rodó per a l’equip Repsol Honda, amb Dani Pedrosa guanyant la cursa a Xest i Marc Márquez, que acaba tercer, definint el seu quart campionat del món de MotoGP
Quatre de cinc. Quatre títols de MotoGP en cinc anys per a Marc Márquez amb el que es va assegurar ahir amb una dosi d’intriga pròpia i única, evitant amb el colze i el genoll una caiguda anunciada de les que només ell salva, quan faltaven menys de set voltes per al final, anava primer i Dovizioso era cinquè. Quatre de cinc amb l’estil de Cervera, acabant al podi a Xest, on el 2010 havia guanyat el seu primer títol de campió del món (125 cc) i on el 2013 va alçar el primer de campió de MotoGP. Una cursa que va guanyar Dani Pedrosa i amb Johann Zarco en segona posició, resultat que sintetitza el 2017 en termes de la rivalitat entre Honda i Yamaha –el pilot satèl·lit al podi i Valentino Rossi i Maverick Viñales, els oficials, que ahir van sortir a córrer amb el xassís del 2016, enfonsats en l’anonimat, cinquè i dotzè a tretze i trenta-cinc segons, respectivament.
Márquez no va caure perquè el Senyor no va voler, però sí que ho va fer Andrea Dovizioso, l’únic pilot que li podia prendre el títol que li pertanyia des del triomf a Phillip Island. Mai amb prou velocitat ni tan sols per rodar en posicions de podi, l’italià es va haver de conformar a assistir des del boc a la coronació del tetracampió del món, el desenllaç pronosticat després de veure els entrenaments. Dos dies previs que també havien constatat que el ritme de pas el marcaven les Honda i que calia comptar amb Pedrosa per ordenar la classificació de diumenge.
Intriga fins a sis voltes
El de Castellar va sortir molt bé, de cinquè a segon, rere Márquez, i tots dos van manar fins que Zarco va passar a l’acció. Amb la tranquil·litat de saber que el seu company d’equip era tercer i Dovizioso cinquè, el cerverí va deixar passar el de Yamaha i durant vint voltes la cursa va progressar amb Zarco, Márquez, Pedrosa, Lorenzo i Dovi, un rere l’altre. Veient que perdien dècimes respecte de Pedrosa, malgrat que al vallesà la moto se li descontrolava sovint del davant, Ducati va demanar reiteradament a Lorenzo que deixés passar l’italià, però ahir no hi havia velocitat per respondre al desig de l’equip.
Ja en l’últim terç de cursa, a menys de set voltes, Márquez va superar Zarco i al final de la recta principal, dins del revolt, va salvar la caiguda inassequible baixant fins a la cinquena plaça. L’esglai va ser sensacional, però va quedar en no res una volta després quan Lorenzo va caure en el cinquè revolt i quan Dovi va fer el mateix segons més tard, en el vuitè i d’aquesta manera el títol va quedar sentenciat.
Desentrellat el gran interrogant, la cursa es va resoldre al final de la recta principal, en l’últim gir, amb Pedrosa, l’únic que havia muntat un pneumàtic mitjà al flanc posterior, guanyant la partida a Zarco, aguantant-li la posició amb decisió i frenada i dibuixant l’angle tot negant-li qualsevol possibilitat de rèplica.
Marc Márquez
Si no s’hagués jugat el títol, hauria empès des de l’inici i més d’hora que tard s’hauria escapat.
Àlex Rins
El quart lloc, el millor resultat en el seu any de debutant, confirma la seva adaptació i la recuperació de Suzuki.
Aleix Espargaró
El pilot d’Aprilia amb prou feines va durar tres voltes a la pista, ja que va tenir una caiguda quan anava desè.
Dani Pedrosa
Des del 2002 que cada any guanya com a mínim una cursa. Ahir, segon triomf després del de Jerez.
El mundial 2018 arrenca demà
El campionat del món del 2018 comença demà amb el primer dels dos dies d’entrenaments oficials de MotoGP. Tots els catalans de la categoria continuen i ho fan al mateix equip llevat de Tito Rabat, que deixa l’Honda satèl·lit per entrar al Reale Avintia Racing amb una Ducati. El seu lloc a l’equip Marc VDS l’ocuparà Franco Morbidelli, campió del món de Moto2, que tindrà com a company el subcampió, Tom Luthi.
Maverick Viñales
Dotzè, va acabar l’any que havia iniciat dominant amb mà de ferro entrant a 35 segons del primer.
Tito Rabat
Es va acomiadar d’Honda signant el millor resultat de l’any (desè), lluitant molta estona amb Maverick.
Pol Espargaró
Obligat a sortir des del ‘pit line’ per estrenar el desè motor, quan faltaven sis voltes va haver de plegar quan era dissetè.