La Mediterrània dels octans
Motor. Un grup d’antics membres de l’Escuderia Mediterrània revitalitza l’entitat, que tornarà a tenir pilots i equips en competició a partir de l’any vinent
Des de la dècada dels seixanta del segle passat la demarcació de Girona va ser territori prolífic pel que fa a pilots d’automobilisme, i també d’escuderies. La Costa Brava, la Baix Empordà, la Girona, Olot Competició, la Selva, Mediterrània... amb rivalitats sòlides i relacions crítiques –sovint relacionades amb pilots que canviaven de l’una a l’altra– que el temps va acabar enterrant. Dues dècades després que quedés inoperant, Paco Padilla i un grup d’amics vinculats amb l’Escuderia Mediterrània –entre els quals el primer president, Toni Vinyes– ha decidit recuperar-la i tornar-la a l’activitat, a partir de l’imminent 2018. “Portem els octans a la sang”, expliquen amb aire de satisfacció.
La Mediterrània va néixer el 1980 i no tenia la seu a la costa, sinó a Girona. En els seus millors anys va arribar a tenir més de 30 equips en competició amb noms destacats entre els quals destaquen Gonçal Ambit, Dani Sucarrat i, sobretot, Jordi Ventura, que va arribar posteriorment va ser campió de Catalunya de ral·lis.
30 anys després
Aplegar sota el seu paraigua equips de competició en totes les disciplines de quatre rodes va ser –i tornarà a ser– la seva funció. No es plantegen assumir l’organització de proves, “però estem a disposició d’altres escuderies per ajudar-los en les seves proves”, explica el nou president, Paco Padilla, que era un dels pilots de l’escuderia als anys vuitanta. “No hem vingut a rapinyar pilots. Volem reviure el que vam deixar fa trenta anys, quan teníem aquella quantitat de cotxes tots pintats igual. Tota la vida vam ser una escuderia de companys, sense figures, tots érem iguals i continuarà sent així. Durant aquests anys hem mantingut aquell esperit, però ningú s’atrevia a tornar a posar en marxa l’escuderia. Fins que vaig dir que ja ho faria jo”, rebla.
Asseguren que tenen set equips compromesos per a la temporada 2018, sobretot de ral·lis, tant amb cotxes moderns com clàssics. De moment, han hagut de reactivar l’entitat en el registre de la Generalitat, amb uns estatuts nous.
Dels pilots d’abans, alguns continuaran actius, com Gonçal Ambit, i d’altres, com Padilla i Miquel Bronsoms, aprofitaran la revitalització de l’escuderia per tornar a l’activitat.