Més motor

Motor

superprestigio dirt track

Els catalans més ianquis

Motor. Ferran Cardús i Toni Elias ho donen tot per parar els peus als especialistes americans en el Superprestigi Dirt Track, però han de cedir a l’empenta de JD Beach i Bauman

Fins a l’última de les setze vol­tes al cir­cuit oval de 200 metres dibui­xat al Palau Sant Jordi, Fer­ran Cardús va man­te­nir el segon lloc de la super­fi­nal del Super­pres­tigi Dirt Track, rere el gran domi­na­dor, JD Beach. Però al penúltim revolt de la cursa no va poder resis­tir l’atac agres­siu de Briar Bau­man i es va haver de con­for­mar amb el ter­cer lloc, cedint els dos gra­ons més alts del podi als dos espe­ci­a­lis­tes aca­bats d’arri­bar dels EUA. Quart va entrar Toni Elias, que havia encapçalat la pri­mera volta, però va ser víctima de les esco­me­ses de JD i Cardús, pri­mer, i de Bau­man, després.

Tan­ma­teix, els dos cata­lans no van dece­bre les expec­ta­ti­ves, i van refer­mar amb resul­tats la seva con­dició de favo­rits locals, per bé que Cardús va haver de pas­sar per la repesca per acce­dir a les finals, després de calar el motor en la sor­tida de la segona mànega. No deba­des, tots dos es poden con­si­de­rar espe­ci­a­lis­tes d’aquesta moda­li­tat cent per cent ian­qui, sobre­tot Cardús. El de Tiana no només és el vigent campió de la copa Rodi de dirt-track, sinó que ha com­pe­tit en les tres pri­me­res cur­ses del cam­pi­o­nat AMA nord-ame­ricà. El mes pas­sat, el man­resà –viu a Los Ange­les– també va dis­pu­tar les finals del flat-track ame­ricà, i a més és el vigent campió de super­bike dels EUA.

Els de casa bri­llen

En una edició del Super­pres­tigi des­lluïda per l’absència de Marc Márquez i Brad Baker –empa­tats a dues victòries–, els dos cata­lans van fer vibrar el públic –sen­si­ble­ment infe­rior al de les qua­tre edi­ci­ons ante­ri­ors, però igual de sorollós– i van donar la rèplica a JD i Bau­man.

De fet, als ame­ri­cans els va cos­tar força tro­bar el to en la fei­xuga pista del Sant Jordi, estreta i amb un pri­mer revolt deci­siu, esce­nari de mani­o­bres a tot o res –“aquests paios estan sonats entrant en el pri­mer revolt”, va etzi­bar JD–. Només el futur gua­nya­dor abso­lut va ser capaç d’impo­sar-se en una de les sis mànegues de la cate­go­ria Open (pilots de fora car­re­tera), que van veure tri­omfs par­ci­als de Cardús, el tar­ra­goní Gerard Bailo i el ber­guedà Franc Serra. Tot seguit, però, va domi­nar les tres finals de la cate­go­ria i la super­fi­nal. A més, el pilot de Ken­tucky va dei­xar el públic boca­ba­dat en el con­curs de der­ra­pat­ges, fent llis­car la moto amb les dues cames a la mateixa banda.

En la cate­go­ria Super­pres­tigi (pilots de velo­ci­tat), Elias va gua­nyar la pri­mera eli­mi­natòria i la pri­mera final, i es va impo­sar davant del pilot de Moto3 Albert Are­nas (ven­ce­dor d’una mànega i la segona final). El de Sant Cugat hau­ria pogut batre Elias si no hagués cai­gut en la ter­cera final. El san­tan­dre­uenc Xavi Vierge i el cas­te­lla­renc Car­melo Mora­les també van vèncer sen­gles mànegues.

De Barcelona a París?

L’empresa catalana RPM-MKTG aposta per la continuïtat del Superprestigi, però no es pot donar per fet que la sisena edició se celebri a Barcelona. L’aparent contradicció s’explica per l’interès del promotor francès Claude Michy per dur la prova al U Arena parisenc, i aprofitar el ganxo de Johann Zarco –l’únic pilot de MotoGP a Montjuïc, que no va entrar en la superfinal–. El Superprestigi no només va haver de superar la baixa de Márquez, sinó també la competència del Ranch de Valentino Rossi, celebrat també ahir, on van participar Tito Rabat i Joan Mir, entre d’altres.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)