Ral·li dakar
Feina de formiga
Farrés escala un altre lloc en la general, en què és vuitè, en una altra etapa difícil que guanya Barreda amb una exhibició
Loeb abandona en les quatre rodes i deixa Sainz gairebé com a únic rival de Peterhansel
Sense fressa, però amb constància, Gerard Farrés (KTM) ja s’ha situat vuitè de la general i com a millor pilot privat d’aquesta edició. El de Manresa progressa lentament, sense estridències i fidel a un estil que deixa l’agressivitat per als moments en què de debò cal posar-la en pràctica. Ahir, això sí, va rodar una part de l’especial de 266 km, de nou complicadíssima sobre el desert peruà, en segona posició, només superat per Joan Barreda (Honda), que va tornar a fer una exhibició suprema sobre la seva moto i recupera les possibilitats de guanyar la prova.
Farrés va rodar la segona part de l’especial junt amb el seu company d’equip Dani Oliveras, que havia sortit abans –dimarts va ser sisè– però que va es va aturar uns minuts per reparar una fuita d’oli. Farrés el va atrapar i junts van continuar fins a la meta. El de Manresa la va travessar vuitè i Oliveras va ser dissetè i ja figura entre els vint primers de la general.
No era mort
Barreda va fer una altra etapa magistral i va aconseguir el seu segon triomf parcial en aquesta edició (21 en total). Va donar gas de bon començament. En el quilòmetre 50 treia un minut a Farrés, avantatge que augmentava a 6:42 en el quilòmetre 100. Barreda va travessar com una bala el CP1 i finalment va tancar l’etapa amb 10:26 d’avantatge respecte de Matthias Walkner (KTM), que va acabar segon. Amb aquest resultat, Barreda escala de la tretzena a la quarta posició de la general, a 7:33 del lideratge, que continua ocupant Adrein van Beveren (Yamaha) després del cinquè lloc d’ahir.
La jornada per als catalans –tots continuen en cursa en la categoria de motos– va ser rodona, fins al punt que quatre d’ells ja estan classificats entre els vint primers de la general. Laia Sanz (KTM) va ser catorzena i va acabar per tercer cop entre els quinze primers aquesta edició. Joan Pedrero (Sherco) va acabar divuitè.
Cauen com mosques
Sébastien Loeb (Peugeot) va ser el darrer de la llarga corrua de favorits –Roma, Despres, De Villiers, Hirvonen...– que va quedar descartat per a la victòria. El pilot francès va caure en un clot enmig de les dunes. Com a conseqüència de l’impacte, el seu copilot, Daniel Elena, es va fer mal al còccix i no podran continuar la prova. Això deixa Carlos Sainz (Peugeot), amb el català Lucas Cruz de copilot, pràcticament com a únics rivals del líder de la general, Stéphane Peterhansel. Si la classificació en motos és molt ajustada –7:42 entre el primer i el cinquè–, en cotxes la situació és molt més clara. El tretze vegades campió del Dakar té més de mitja hora d’avantatge respecte de Sainz, que és segon. Bernhard Ten Brinke, tercer, ja és a més d’una hora del pilot francès. Nasser Al-Attiyah continua quart, però ahir va perdre 24 minuts i pràcticament no té possibilitats de lluitar per la victòria.
Avui, canvis. Les dunes deixen pas a les pistes ràpides de terra i a l’altitud. Els pilots superaran els 4.000 m en una especial de 313 km.
D’altra banda, Nani Roma va rebre l’alta mèdica ahir després de passar dues nits hospitalitzat a Lima. L’osonenc es troba en bones condicions físiques, però “fastiguejat” per haver hagut d’abandonar. Té previst tornar a Catalunya entre avui i demà.