moto gp
entrenaments de pretemporada
L’aerodinàmica mana
MotoGP. Gairebé tots els equips proven carenats amb ales per optimitzar el rendiment del tren de davant, amb Viñales i Rossi com a més ràpids
La segona jornada de tests a Sepang va servir per posar a la pista les solucions aerodinàmiques amb les quals els equips busquen estabilitat al tren de davant per evitar que s’aixequi en les acceleracions. Tots els equips de fàbrica –i alguns satèl·lits– excepte Aprilia van provar noves configuracions de carenats, alguns simplement fixant-hi apèndixs amb cargols (Yamaha); d’altres, amb versions sense pintar (Honda, LCR, Pramac...), i d’altres (Ducati, Suzuki), integrats del tot.
Yamaha (Maverick Viñales i Valentino Rossi) va estar un pas al davant. El temps del pilot de Roses (1:59.355) i el de l’italià (1:59.390) els haurien donat lloc en la segona fila del GP de l’octubre passat. A més, el de Viñales supera el dels tests de Sepang del 2017 (més equiparable, amb 45 graus a l’asfalt). Motors (Honda, Yamaha, Suzuki, Aprilia) i tren de davant (Ducati) i tots els elements en general (KTM) focalitzaven el programa d’ahir. Pol Espargaró (KTM) va tenir una caiguda dura que el va enviar al centre mèdic i el va deixar amb només 22 voltes fetes, un terç de les que van fer Viñales i Márquez, que també va anar a terra al final.
Notícies
Dilluns,25 novembre 2024