Fórmula 1
entrenaments de pretemporada
La bala contra la fletxa
Fórmula 1. Vettel i Bottas són els únics a baixar d’1:20 en el segon dia de proves al Circuit de Barcelona-Catalunya. Ferrari i Mercedes reprenen el duel en una altra jornada molt freda
Les bales vermelles contra les fletxes de plata. La pretemporada de la F-1 va completar ahir tot just el segon dia de proves al Circuit de Barcelona-Catalunya, però el tema del curs ja fa tota la fila de ser un nou enfrontament entre Ferrari i Mercedes. Sebastian Vettel i Valtteri Bottas van ser els únics a baixar d’1:20 –l’alemany de Ferrari, amb el pneumàtic tou; el finlandès de Mercedes, amb el mitjà–, en una altra jornada marcada per les baixes temperatures. De fet, l’activitat a la pista es va aturar gairebé en sec cap a dos quarts de cinc, quan van començar a caure els primers flocs de neu a Montmeló. Fins aquell moment, els dos tenors havien fet 91 voltes, amb una virolla inclosa de Vettel. L’empat es va trencar quan van tornar a la pista amb pneumàtics intermedis en la recta final; Mercedes, per assajar sortides, Ferrari, per practicar canvis de rodes.
Al matí, l’activitat ja havia arrencat al ralentí, enmig d’un ambient molt fred, que vorejava els 0 graus. Fins a les onze no va arribar el primer temps representatiu amb rodes llises (Carlos Sainz, Renault, 1:25.059). A partir del migdia, la temperatura de la pista es va enfilar per fi damunt dels 10 graus, el mínim per tal que l’asfalt garantís una certa adherència.
Hipertou contra mitjà
Abans de dinar, Stoffel Vandoorne (McLaren) va acaparar el protagonisme rodant amb pneumàtics hipertous –els més ràpids de la gamma de Pirelli–, la qual cosa li va permetre acabar la sessió tercer, amb només una mil·lèsima d’avantatge respecte a Max Verstappen (Red Bull), que va fer el temps amb el compost mitjà. Cap dels dos, però, no es va deslliurar dels problemes. El belga va haver de plegar poc abans de les dues de la tarda, amb només 37 voltes al sarró, per un sobreescalfament en els escapaments del motor Renault que va socarrimar alguna peça sota el capó. No va ser fins llavors que l’holandès es va poder incorporar a la sessió, després d’haver passat el matí en blanc per una fuita de combustible.
Per la seva banda, Williams va ser l’únic equip que va repartir la feina entre el titular, Serguei Sirotkin, al matí, i el reserva, Robert Kubica, a la tarda. Mercedes també tenia previst fer torns entre Bottas i Hamilton, com dilluns, però per evitar perdre temps adaptant el cotxe entre l’un i l’altre va decidir acabar la jornada amb el finlandès.
ELS PROTAGONISTES
LA DADA
Martini s’acomiada de la F-1
Williams perdrà el seu patrocinador principal, Martini, quan acabi el curs, al final de l’acord per cinc anys que va arrencar el 2014, segons va confirmar Claire Williams ahir a Montmeló. La cap de l’equip de Grove també va revelar que Martini abandonarà del tot la F-1. Es tracta d’un dels patrocinadors més icònics de la història de l’automobilisme, gràcies a l’emblemàtica decoració de franges de colors que es va estrenar el 1971 en els Porsche 917 de resistència i que aquest any encara lluiran els FW41. “Hem tingut molta sort de tenir el seu suport”, va afirmar Williams.