fórmula 1
entrenaments de pretemporada
Sol i voltes a dojo
Fórmula 1. L’última setmana de la pretemporada comença amb bon temps i molta activitat al Circuit de Barcelona-Catalunya. Vettel supera les 170 voltes i McLaren torna a ensopegar
El començament de la segona i última setmana de proves de la pretemporada de la F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya va oferir un parell de titulars inesborrables. D’una banda, Ferrari va fer palès que l’SF71H és fiable i també ràpid –si més no, tant com el Mercedes a hores d’ara–. De l’altra, McLaren va tornar a ensopegar, amb un reguitzell d’errades tècniques que van deixar Stoffel Vandoorne a la cua del grup pel que fa a voltes completades (només 38).
Condicions ideals
Ahir el bon temps va beneir l’activitat dels equips, amb temperatures ambientals suaus. L’asfalt del Circuit ja vorejava els vint graus a les nou del matí, i al migdia superava els trenta, condicions ideals per rodar de gust. Dit i fet, els pilots es van fer un tip de voltar (Vandoorne va ser l’excepció que confirmava la regla).
Tal vegada per recuperar el temps perdut la setmana passada, els equips es van dedicar a fer tirades llargues amb força benzina als dipòsits, sense pensar encara a fer simulacions de qualificació, per la qual cosa els millors registres no van baixar d’1:20. El pilot més ràpid, Vettel, va quedar a un segon del temps de referència de la setmana passada, establert dijous per Lewis Hamilton (1:19.333).
L’alemany de Ferrari va fer 1:20.396 pels volts del migdia, amb el pneumàtic mitjà, enmig d’un programa maratonià de tirades d’entre deu i quinze voltes, que el va dur a acabar la jornada amb 171 girs a les espatlles. Mercedes va tornar a fer torns entre els seus pilots. Valtteri Bottas, al matí, i Hamilton, a la tarda, van muntar per primer cop el compost tou, per bé que també en tirades llargues, sense buscar una volta ràpida. Entre tots dos van superar el total de girs del Ferrari número 5, amb 177.
Amb tot, cap dels dos equips va fer una simulació de cursa pròpiament dita. Sí que en van fer Renault i Williams, a la tarda, amb Sainz i Stroll, respectivament, interrompuda només per una avaria de Max Verstappen, que no li va impedir arribar a les 130 voltes amb el Red Bull.
McLaren no alça el cap
En canvi, McLaren va tancar el dia molt lluny d’aquestes xifres, amb una adaptació a la mecànica Renault més costeruda que no esperaven. El cotxe va emmudir per primer cop quan Vandoorne tornava de fer la volta d’instal·lació, a primera hora, i a les deu del matí va quedar a l’estacada al quart revolt, per una “apagada elèctrica”. No va tornar a la pista fins a primera hora de la tarda, i abans de les quatre una pèrdua de pressió hidràulica va posar fi a la seva jornada.
Tatiana Calderón, pilot provadora de Sauber
Sauber va anunciar ahir que Tatiana Calderón serà pilot provadora de l’equip el 2018. El nomenament suposa un ascens per a la pilot colombiana, que l’any passat era pilot de desenvolupament. Amb tot, l’equip suís només va confirmar que Calderón –dissabte fa 25 anys – “s’entrenarà amb el simulador”, i no és segur que arribi a pilotar el C37 en un test oficial –durant el curs n’hi haurà tres, de dos dies cadascun–, atès que el reserva de Sauber és el júnior de Ferrari Antonio Giovinazzi. L’última dona que ha pilotat un F-1 és Susie Wolff, que el 2015 era provadora de Williams i va participar en dues sessions lliures del divendres, al Circuit de Barcelona-Catalunya i a Silverstone. A banda del rol en la F-1, Calderón competirà per tercer any seguit en la GP3.