fórmula 1
entrenaments de pretemporada
Ricciardo tomba el rècord
Fórmula 1. El pilot de Red Bull fa 1:18.047 en el segon dia de l’última setmana de proves al Circuit de Barcelona-Catalunya, la volta més ràpida en l’actual configuració del traçat vallesà
La combinació de pneumàtics més tous i un nou asfalt més llis –a banda de cotxes més evolucionats i, per tant, ràpids– va tenir ahir traducció al Circuit de Barcelona-Catalunya, en el segon dia de l’última tongada de proves de la pretemporada. Daniel Ricciardo va aprofitar el pic de temperatura de l’asfalt pels volts del migdia (36 graus) per muntar dos jocs del nou compost hipertou –identificable pel color rosa dels flancs– i fer 1:18.357 i 1:18.047. El segon registre va batre folgadament l’anterior rècord oficiós d’aquesta configuració del traçat, amb la xicana RACC estrenada el 2007 a la zona de l’estadi. En un test de fa prop de deu anys (només són oficials els registres que es fan durant una cursa), Felipe Massa havia fet 1:18.339 amb un Ferrari amb motor V8 atmosfèric i pneumàtics Bridgestone.
Ricciardo va trencar el cronòmetre al començament de sengles tirades de sis voltes. Així doncs, amb la benzina justa per fer-ne només una, el rècord podria haver caigut fins a l’1:17. “Això ho deixem per a la cursa”, va etzibar. A la tarda, el pilot australià de Red Bull va intentar arrodonir la jornada amb una simulació de cursa, però la va fer avortar després del segon canvi de rodes. A continuació, l’equip va dedicar la resta del dia a assajar aturades a boxs. Va ser el pilot més actiu (165 voltes), seguit pel júnior de Ferrari Charles Leclerc, que en va acumular 160 amb el Sauber. El monegasc va acabar fora de la pista a l’estadi, quan només faltaven cinc minuts per al final de la sessió. En aquell moment era el primer pilot que muntava el nou compost dur (color blau cel).
Sis pilots sota l’1:20
A mig matí ja es flairava que el rècord de Massa trontollava, quan Lewis Hamilton va saltar al capdavant de la llista de temps amb un 1:18.317, calçat amb cobertes experimentals del compost mitjà. Però, ai las!, s’havia saltat la xicana RACC, i el registre va ser anul·lat. Més tard, el campió del món va fer 1:18.752 amb el supertou i 1:18.400 amb l’ultratou. A la tarda, amb el mateix compost, Valtteri Bottas va fer 1:18.560.
Els equips es van centrar a fer tirades relativament llargues amb rodes més toves, i fins a sis pilots van baixar d’1:20, incloent-hi Brendon Hartley, amb el motor Honda, i Fernando Alonso abans de trencar el motor en la baixada de la Moreneta, tots dos amb l’hipertou. Però Ferrari es va mantenir amb el mitjà i el tou. Kimi Räikkönen havia de ser el pilot de l’SF71H ahir, però es va llevar indisposat i al matí el va rellevar Sebastian Vettel. Tots dos van fer els millors registres amb el compost tou.
Plou sobre mullat a can McLaren
El bon temps d’aquesta setmana a Montmeló no s’ensuma a can McLaren. Alonso va quedar a l’estacada a les onze del matí i no va reaparèixer fins a tres quarts de sis, a les acaballes de la sessió. El quart dia d’entrebancs en sis jornades. “Són només tests”, va dir Éric Boullier a tall de justificació. El cap esportiu es va afanyar a explicar que la pana no va ser deguda a la mecànica Renault, sinó a “una petita fuita d’oli que va fer malbé el motor”. Per la seva banda, el pilot asturià també hi va treure importància: “Ho tenim tot provat i les coses clares pel que fa als reglatges. Sí que ens agradaria fer tirades més llargues, però arribarem a Austràlia [primera cursa] ben preparats.”