Collsaplana corona Cazaux
Ral·lis. Lucky abandona en el tram més exigent del 66è ral·li Costa Brava quan era líder, i el francès s’imposa a Berenguer, Ferreiro i Gutiérrez. Carles Miró suma el sisè triomf en regularitat a la prova gironina
La retirada de Lucky-Pons (Lancia Delta Integrale) en el fatídic Collsaplana 1 (set abandonaments en velocitat) quan era líder amb gairebé un minut d’avantatge va deixar la victòria final del 66è ral·li Costa Brava en mans del duel entre Cazaux-Vilmot (Ford Sierra Cosworth 4x4) i Berenguer-Berenguer (BMW M3). Amb el Ford al davant, Berenguer el va desbancar en el primer pas per Cladells i el segon per Osor però, com sempre, Collsaplana –que ja decidia els ral·lis de l’europeu i el mundial anys enrere– va tornar a dictar sentència i en el segon pas, Cazaux va superar de 8.6 segons el seu compatriota francès i n’hi va haver prou per sentenciar el ral·li per 6.5 segons.
El podi el van completar Ferreiro-Anido (Ford Escort RS), a 1:32.5 dels vencedors. El gallec va superar de 19 segons Gutiérrez-Garcia (BMW 325i), que van ser quarts per temps però no figuren en les classificacions perquè el seu vehicle –dotat d’un motor de BMW M3– no és admès en categories de la FIA ni de federació espanyola, però sí de federació catalana. El gironí, aquest cop sense la boira d’aliada, havia arribat a ser segon per uns moments, amb un segon absolut als Àngels. Rere seu van acabar Aikon-Larrosa (BMW M3), Toivonen-Wrede (Ford Sierra Cosworth 4x4) i els excampions d’Europa d’històrics Jensen-Pedersen (BMW M3). Amb mecànica molt més modesta, Roquer-Trassera i Ribot-Ros (R-5 GT Turbo) van ser 12ns i 13ns absoluts, separats de només sis segons. Aikon, Ribot i Domènech-Sanjuan (Ford Sierra C. 4x4) van ser tercers, cinquens i sisens en el campionat d’Espanya i van ocupar el podi del campionat català.
Miró-Matavacas, de 10
En regularitat sport (màxim 70 km/h), Gorroño-Oleaga (Ford Escort) van imposar-se en el campionat d’Espanya amb 79.6 punts, només 8 dècimes menys que els catalans Pujol-Fernández (VW Golf 16S), guanyadors en el campionat català de regularitat super-sport. Però els grans triomfadors van ser Carles Miró i Ivan Matavacas (Porsche 911 SC), guanyadors en regularitat (mitjana màxima 60 km/h) dels campionats d’Espanya i Catalunya amb una puntuació excepcionalment baixa (26,2 punts) a la qual només es van acostar Renú-Molist (BMW 325i, 30,3). En l’estatal Auret-Esquius (R-5 GT Turbo) van acabar segons (43,3) i en el català de super-sport, rere Pujol es van classificar Sánchez-Font (BMW 325iX, 99,9).