Retorn a l’activitat en plena ressaca després de la festa
Motociclisme. Els pilots de Moto GP fan una sessió oficial de proves a Jerez l’endemà del GP d’Espanya, amb les Honda de Márquez i Pedrosa però sense les Ducati de Lorenzo i Dovizioso
Amb les Honda, les Yamaha i les KTM, però sense les Ducati de fàbrica ni les Suzuki ni les Aprilia. Els pilots de Moto GP van tornar ahir a l’activitat en una jornada de proves oficial a Jerez, l’endemà del GP d’Espanya. Així doncs, hi eren Marc Márquez i Dani Pedrosa amb les RC213V, però no Jorge Lorenzo ni Andrea Dovizioso amb les Desmosedici. Ells van ser els quatre grans protagonistes de la cursa de diumenge, però només un va arribar dempeus –i ballant damunt la moto– a la línia de meta. El tro de Cervera va vèncer i va convèncer, i la caiguda múltiple dels tres perseguidors encara l’ha fet més líder del mundial.
La jornada va servir per provar un nou pneumàtic tou de Michelin i nous carenats de les motos –“en tenia tres o quatre de diferents”, va concretar Márquez, que a primera hora de la tarda ja havia enllestit la feina–, però també per constatar que la trompada no ha deixat seqüeles físiques a Pedrosa. El pilot de Castellar del Vallès va fer 75 voltes, va rodar més ràpid que el seu company i gairebé va clavar el registre de la Q2. “Al matí em feia mal el costat dret, però volta a volta he anat millorant”, va declarar, després d’haver tingut diumenge la segona caiguda forta en quatre curses.
Qüestió de tarannà
Precisament la comparació dels dos incidents del vallesà demostra que a Moto GP –i, per extensió, en l’esport– les coses mai no són del tot blanques o negres. Quins matisos diferencien l’escomesa de Johann Zarco –el més ràpid ahir– a Pedrosa a l’Argentina i l’incident de diumenge a Jerez? Potser simplement el tarannà dels protagonistes. El mateix Pedrosa i també Lorenzo i Dovizioso són considerats tres dels pilots amb un pilotatge més net de la graella. En canvi, Zarco és, al costat de Márquez i també Andrea Iannone –pilot de Suzuki i absent ahir–, un dels dolents de la pel·lícula, pel seu pilotatge sense compromisos.
Curiosament, a Jerez aquests tres van pujar al podi i els bons nois van anar a terra. Tal vegada és per això que la ressaca de l’incident ha estat més aviat lleu. Què hauria passat si en el lloc de Pedrosa o Lorenzo hi haguessin estat involucrats, per exemple, Márquez o Zarco? De l’anàlisi de la topada el fet irrefutable és que Dovi va caure víctima de la carambola, tot i que el desencadenant va ser la seva acció no reeixida sobre Lorenzo. La situació entre el mallorquí i Pedrosa va ser una tempesta perfecta. L’un mirava de parar els peus al seu company i l’altre ja s’havia compromès a pispar-los la cartera per dins –“el dia que veus un forat i no t’hi llances, deixes de ser un pilot de curses”, deia Ayrton Senna– i poc podia veure com el 99 se li tirava a sobre.
Va ser un incident de cursa. Ho hauria estat amb uns altres protagonistes? Pedrosa té clar que Lorenzo hauria d’haver mirat abans de recuperar la traçada bona que ja ocupava la moto del 26. Ho va voler aclarir amb els comissaris però només li van deixar l’opció de posar una reclamació si no hi estava d’acord, cosa que no va voler fer. Si més no, ahir va poder tornar a pujar a la moto per girar full.
REFLEXIÓ
“El dia que veus un forat i no t’hi llances, deixes de ser un pilot”, deia Ayrton SennaNotícies
Diumenge,24 novembre 2024