La prova del cotó
El present immediat de la F-1 es començarà a determinar a partir d’avui al Circuit de Barcelona-Catalunya
La jerarquia que s’estableixi a Montmeló no serà inamovible ni definitiva, però sí inequívoca
“Tots els equips porten moltes evolucions aquí. Algunes funcionaran millor, d’altres necessitaran més temps. Tant de bo McLaren sigui un dels equips que agafi una mica d’empenta.” Fernando Alonso va glossar la importància del GP del Circuit de Barcelona-Catalunya en el conjunt del calendari de la F-1. Després de l’arrencada del curs amb quatre curses lluny de les seus dels equips, a Montmeló comença una nova fase, en una prova que no serà decisiva però sí transcendent. “Tal vegada és el circuit que coneixem més”, hi va afegir Sergio Pérez, un dels participants en la roda de premsa oficial al costat del pilot asturià, Carlos Sainz i Brendon Hartley.
“Fem totes les proves hivernals aquí, perquè és un circuit que sap traslladar el rendiment del cotxe. No és com Mònaco, Bakú o altres circuits on el pilot pot fer alguna cosa especial. Aquí del que es tracta és del que pot fer el cotxe”, va explicar el pilot mexicà, esvaint la possibilitat de repetir el podi que va aconseguir fa quinze dies a l’Azerbaidjan. De retruc, l’explicació de Checo va il·lustrar el fet diferencial de la cursa catalana. El Circuit de Barcelona-Catalunya no enganya. Dissabte i diumenge la F-1 tindrà la prova del cotó del rendiment dels bòlids, que les quatre primeres curses han avançat però deixant encara tot d’interrogants enlaire. El traçat del Circuit és tan revelador que Hartley va reconèixer que, quan feia de pilot de simulador, “nou de cada deu cops el circuit on conduíem era el de Barcelona”. La jerarquia que s’estableixi a Montmeló no serà inamovible ni definitiva, però sí inequívoca.
Asos al costat dels nens
Per tot això, ahir a la tarda els espectadors que van aprofitar l’oportunitat de visitar el carrer de boxs van poder veure novetats ben llampants, com ara els nous retrovisors de Ferrari integrats en l’halo. Evidentment, la intenció es polir l’aerodinàmica del bòlid, i no pas millorar la visibilitat del pilot. El públic va ser el gran protagonista de la jornada prèvia als entrenaments lliures d’avui. Vora sis mil persones van trepitjar el carrer de boxs mentre els equips movien el cotxe amunt i avall per fer les preceptives verificacions tècniques i assegurar-se així de la conformitat del monoplaça després del muntatge final al box. Alhora, els pilots van anar passant per l’escenari situat rere la tribuna principal per signar autògrafs als aficionats.
La major part dels asos de la F-1 també van ser a peu de pista mentre els nanos de l’Open RACC de kàrting feien una exhibició en un traçat oval dibuixat a la recta principal. Eren nens i nenes d’entre 7 i 11 anys, que també van gaudir d’accés preferent al carrer de boxs. Amb la canalla van estar Hamilton i Bottas (Mercedes), Ricciardo i Verstappen (Red Bull), Alonso i Vandoorne (McLaren), Gasly i Hartley (Toro Rosso), Ericsson i Leclerc (Sauber), Magnussen i Grosjean (Haas), i Stroll i Sirotkin (Williams). Qui ho sap. Tal vegada el futur de la F-1 és en algun d’aquells rostres infantils. El present immediat el determinarà el nou asfalt del Circuit de Barcelona-Catalunya.