Motociclisme

El napbuf que volia una moto

Motor. Albert Arenas, que diumenge va guanyar la seva primera cursa en el mundial de motociclisme, va pujar per primer cop sobre una moto quan encara no tenia quatre anys

“Amb sis anys, final­ment, li vaig haver de com­prar la moto, una KTM de motocròs. I a par­tir d’aquí, va començar el xou.” Són parau­les de Manel Are­nas, pare d’Albert Are­nas, reme­mo­rant com, per insistència, ja no va poder demo­rar més la com­pra de la pri­mera moto del seu fill. Uns records que, de ben segur, devien tor­nar diu­menge a la ment del jove pilot gironí després d’acon­se­guir la seva pri­mera victòria –i també el pri­mer podi– en el mun­dial de Moto 3.

Tot havia començat dos anys abans, quan Albert Are­nas estava a punt de fer-ne qua­tre. Juli Sais, pro­pi­e­tari d’un taller a Girona, va tru­car a Manel Are­nas per pre­gun­tar-li si el volia acom­pa­nyar amb el seu fill a pro­var una pocket bike que aca­bava de repa­rar. Un epi­sodi que el pilot gironí, tot i que era molt petit, té gra­vat a la seva ment, com va recor­dar en una entre­vista fa dos anys a aquest diari: “Vam anar a l’apar­ca­ment d’un super­mer­cat, feia molta fred. Vaig pujar a la pocket bike. Al prin­cipi m’aguan­ta­ven per dar­rere, però va haver-hi un moment que ja anava sol i vinga amunt i avall amb la moto. No volia parar, me’n recordo com si fos ahir.” “No hi havia anat mai, i li va agra­dar molt. A par­tir d’aquí, només dema­nava una moto”, expli­cava ahir Manel Are­nas. Amb sis anys va dis­pu­tar les seves pri­me­res cur­ses de motocròs i els pri­mer endu­rets, i el cuc de la velo­ci­tat li va arri­bar quan va fer unes pro­ves a Vic amb la fede­ració cata­lana. Durant un temps va com­bi­nar les dues dis­ci­pli­nes, però final­ment el seu pare li va dir que no podia con­ti­nuar fent-ho tot i que havia de triar. Es va decan­tar per la velo­ci­tat. Va tenir bons resul­tats en les cate­go­ries infe­ri­ors tant en les com­pe­ti­ci­ons cata­la­nes com espa­nyo­les i, final­ment, el 2011, va debu­tar en la cate­go­ria de 125 cc del CEV, con­si­de­rat el cam­pi­o­nat de pro­moció més impor­tant del món. Amb una Apri­lia de dos temps –“vam patir molt perquè el mun­dial ja era de Moto 3 i no hi havia recan­vis”–, Are­nas va aca­bar setè d’un cam­pi­o­nat gua­nyat per Àlex Rins, actu­al­ment a Moto GP. Les dues tem­po­ra­des següents, pri­mer amb Honda i després amb Mahin­dra, van tor­nar a ser com­pli­ca­des, però va ser capaç d’acon­se­guir el pri­mer podi (2012) i la pri­mera victòria (2013). “Va ser un drama”, recorda el seu pare.

El 2015, amb una Husq­varna, va tenir la seva millor tem­po­rada fins al moment, però va aca­bar de manera frus­trant perquè no va tro­bar seient per al mun­dial mal­grat haver aca­bat sub­campió del món júnior de Moto 3, a només qua­tre punts del títol. “Dels set pri­mers del cam­pi­o­nat [gua­nyat per Nicolò Bulega], només dos no van anar al mun­dial, i ell en va ser un”, explica Manel Are­nas. Amb tot, ini­ciat el 2016 i amb una sola experiència prèvia en el mun­dial (València 2014), va tenir l’opor­tu­ni­tat de córrer tres cur­ses amb Mahin­dra. Fins que l’equip Saxo Print va aco­mi­a­dar Ale­xis Mas­bou i li va ofe­rir la pos­si­bi­li­tat de córrer la segona part del mun­dial, en part per les seves habi­li­tats desen­vo­lu­pant la moto i per les faci­li­tats de comu­ni­car-se amb els engi­nyers gràcies als seus estu­dis d’engi­nye­ria indus­trial, car­rera que ha dei­xat a segon curs: “Com que ha arri­bat tard al mun­dial ha con­ti­nuat estu­di­ant. Tenia clar que fins que no hi arribés no es plan­te­ja­ria les motos com una pro­fessió.”

Al final de la tem­po­rada li va arri­bar l’opor­tu­ni­tat que tant espe­rava: un con­tracte per córrer el 2017 sen­cer amb un dels equips cap­da­van­ters, el de Jorge Martínez Aspar. Però la cam­pa­nya va ser més com­pli­cada del compte a causa d’una luxació a l’espat­lla i d’una frac­tura al ter­cer meta­carpià de la mà dreta. Les lesi­ons no l’han dei­xat aquesta tem­po­rada. Es va tren­car la clavícula en el warm-up de la pri­mera prova, però, final­ment, qua­tre cur­ses després de rea­parèixer, ha tro­bat el premi a la seva insistència. Una victòria com un tem­ple en una cursa amb final estratègic. “És la pri­mera cursa en què tot està a lloc. No va fallar res. Tenia ritme i, a dues vol­tes del final, va veure que si es posava a davant del grup a l’última corba podien pas­sar coses”, asse­gura Manel Are­nas.

POLIFACÈTIC

Va combinar el motocròs i la velocitat fins que es va veure obligat a triar
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.