Toyota només ho pot perdre
24 hores de Le Mans. És l’únic equip de fàbrica en la línia de sortida, amb el de Fernando Alonso en ‘pole’
Tot està preparat perquè Toyota guanyi la 86a edició de les 24 hores de Le Mans. És l’únic equip de fàbrica de la categoria reina (LMP1), òrfena després de les retirades successives d’Audi, Peugeot i Porsche en els últims anys. Té un equip de pilots de primera, alinea l’únic vehicle híbrid (d’altra banda, amb 875 quilos de pes, per 830 dels que no en són) i els seus mitjans són molt superiors. De postres, en la qualificació els seus dos biplaces van ser els més ràpids, amb 3:15.377 per al de Buemi-Nakajima-Alonso (el japonès va fer el millor temps) i dos segons exactes més per al de Conway-Kobayashi-López. La cursa comença avui a les 3 de la tarda
Els equips privats, Rebellion, BR i Ginetta són les alternatives, però, tot i disposar de pilots amb pedigrí (Button, Petrov i Sarrazin a BR, Senna a Rebellion) i especialistes en resistència, no semblen capaços d’exigir tant als Toyota per portar-los a situacions mecàniques crítiques. Ara bé, 24 hores són molt llargues i d’episodis imprevistos n’hi ha cada any. El més ràpid en la qualificació, Toyota a banda, va ser el Rebellion R13 de Lotterer-Jani-Senna (3:19.449), a més de quatre segons de la posició preferent.
A Le Mans competeix el català Miquel Molina, amb un Ferrari 488 de la categoria LM GTE (la tercera en velocitat, rere els LMP1 i LMP2). El pilot de Lloret forma equip amb Davide Rigon (pilot de test de Ferrari a la F-1) i Sam Bird, subcampió de la GP2 i la fórmula E. Sortiran amb el 10è millor temps de la seva categoria, la més nombrosa, amb 30 participants.
Notícies
Dilluns,25 novembre 2024