Fórmula 1

Ferrari, contra les cordes

Fórmula 1. Vettel necessita vèncer en el GP de Rússia per continuar depenent d’ell mateix en la lluita pel títol, però a Sotxi sempre ha guanyat Mercedes

Fal­ten sis cur­ses per al final del cam­pi­o­nat del món, i els dos aspi­rants al títol encara depe­nen d’ells matei­xos per ser cam­pi­ons. Però la situ­ació de Sebas­tian Vet­tel i Lewis Hamil­ton és dia­me­tral­ment opo­sada. El cap de files de Fer­rari neces­sita vèncer diu­menge en el GP de Rússia per con­ti­nuar ben viu una set­mana més. En cas de victòria del cap de files de Mer­ce­des, les urgències que ara tena­llen l’equip italià esde­vin­drien asfi­xi­ants i la recta final del curs, un compte enrere impla­ca­ble fins a la der­rota anun­ci­ada.

Fal­ten sis cur­ses, i si es pre­nen les sis ante­ri­ors com a referència, el balanç no és gens gra­ti­fi­cant per a Fer­rari. Hamil­ton n’ha gua­nyat qua­tre i ha estat segon en les altres dues; Vet­tel va doble­gar el seu anta­go­nista a Sil­vers­tone i Spa, però amb els altres resul­tats –un segon lloc, un ter­cer, un quart i un zero– el seu camí cap al títol s’ha fet molt cos­te­rut.

Bastió inex­pug­na­ble

Per aca­bar-ho d’ado­bar, Sotxi és un altre bastió de Mer­ce­des fins ara inex­pug­na­ble, per bé que Fer­rari ha acon­se­guit tren­car aquesta tendència al Que­bec, Angla­terra i Bèlgica, les tres últi­mes victòries de Vet­tel. En les qua­tre edi­ci­ons de la cursa pels via­ranys de l’antic recinte olímpic de Sotxi sem­pre hi ha gua­nyat una fletxa de plata. Fins i tot l’any pas­sat, quan els Fer­rari van ocu­par la pri­mera línia d’una gra­e­lla per pri­mer cop en deu anys però el segon pilot de Mer­ce­des, Valt­teri Bot­tas, els va pis­par la car­tera en l’arren­cada –la seva pri­mera victòria en F-1–, igual que va fer Hamil­ton a Monza a prin­cipi d’aquest mes, a costa de Vet­tel. El tram de 800 metres des de la sor­tida i fins a la pri­mera fre­nada és el més llarg del curs al cos­tat de Mèxic i afa­vo­reix el joc dels rebufs. Serà un ins­tant clau en el desen­llaç de la cursa i, de retruc, del cam­pi­o­nat.

Cosa de dos

A diferència del GP de Singapur, fa quinze dies, en què Max Verstappen va pujar al podi intercalat entre els aspirants Hamilton i Vettel, Red Bull reconeix que a Sotxi probablement no hi pintarà gaire res. No debades, el millor resultat de l’equip de Milton Keynes són dos cinquens llocs. Tant és així que Red Bull es planteja sacrificar la cursa de Max –diumenge fa 21 anys– i Daniel Ricciardo, i muntar un propulsor nou de l’evolució anterior de Renault, la B, cosa que els suposaria arrencar des de la cua de la graella. Tanmateix, així disposarien d’un altre motor fresc per a la recta final del curs, al costat de l’evolució C que van estrenar a Monza, i que l’equip oficial Renault no s’ha atrevit a usar perquè encara no és prou fiable.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.