Ni un pam de broma
Ogier, Neuville i Tänak, els tres aspirants al títol, rivalitzen en l’espectacular primer tram de Barcelona
Loeb falla a la primera però avui té una bona posició de sortida per remuntar
El 54è ral·li RACC Catalunya Costa Daurada va començar a Montjuïc però podria haver acabat al matí per a Thierry Neuville, un dels aspirants al títol, que va bolcar el seu Hyundai en el tram d’entrenament de Salou. Per sort, va ser a baixa velocitat i amb unes hores extra de l’equip l’i20 va quedar tan bé que va permetre que el belga fos segon a la tarda. Això sí, a més d’un segon per quilòmetre d’un hipermotivat Ogier, que vol sortir de Catalunya –on ja ha guanyat tres cops– havent recuperat el lideratge del campionat. El tercer aspirant, l’estonià Ott Tänak, es va situar tercer i compta per al triomf. Abans del seu fiasco a Gal·les havia enllaçat tres victòries en terrenys tan diferents com els rasants de Finlàndia, l’asfalt d’Alemanya i la terra de Turquia.
I Loeb? S’espera molt del nou cops campió del món però ahir es va envirollar en el primer angle i va calar el cotxe. Deu segons perduts que poden ser ben poca cosa perquè la seva posició de sortida d’avui li permetrà trobar els trams de terra ja perfectament escombrats.
Amb suspensions i rodes de terra, els temps de Montjuïc no són significatius, però no es pot passar per alt les prestacions dels millors WRC2, el novíssim VW Polo d’Eric Camilli i els Skoda de Kalle Rovanperä (el fill de l’expilot oficial de Seat fa dues dècades) i Jan Kopecky, tots entre els deu primers. Camilli fins i tot es va permetre el luxe de superar Dani Sordo (que estrena ouvrier en la peresona del català Xevi Pons). El millor català va ser Nil Solans, acompanyat per Marc Martí (25a participació seva en el Catalunya), 12è en la categoria WRC2.
Un bé que cal preservar
Molts pilots detesten trams com el de Montjuïc, però són plenament conscients que en una especialitat tan inestable com els ral·lis, tot acostament al gran públic i a les ciutats és poc. El RACC ha aconseguit recuperar el tram urbà per, d’entrada, fer-lo bianual, però enlloc està escrit que aquest acord no es pugui revisar amb el consistori que surti de les eleccions del pròxim maig. L’especial no es desenvolupa per una zona de gran densitat d’habitatges i l’afectació a la mobilitat no arriba a les 48 hores. Arguments suficients per convertir-lo en una prioritat.