La terra somriu a Ott Tänak
Ral·lis. Ogier i Neuville són només setè i novè al final de la primera etapa del Catalunya-Costa Daurada
Si el ral·li Catalunya-Costa Daurada s’hagués acabat ahir després de l’etapa de terra, Ott Tänak s’hauria enfilat al capdavant de la general del WRC (193 punts), seguit pel fins ara líder, Thierry Neuville (191), i el vigent campió, Sébastien Ogier (189). Més emoció, impossible. Tanmateix, avui i demà encara s’han de fer onze trams per les carreteres d’asfalt de l’Alt i el Baix Camp abans de coronar el vencedor de la 54a edició del ral·li RACC. El pilot de Toyota haurà de tibar per mantenir la preuada posició, i els de Hyundai i Ford, anar a totes per minimitzar la sagnia de punts.
Després dels sis trams de terra, Tänak va tornar a Port Aventura World com a líder, avantatjant de mig minut un grup compacte integrat per Dani Sordo (Hyundai), Elfyin Evans (Ford) i Sébastien Loeb (Citroën). En canvi, Neuville (Hyundai) és només novè, a un minut de Tänak i dos llocs rere Ogier (Ford), setè, a 40 segons.
La clau va ser l’ordre de sortida. El pilot belga obria els trams, seguit pel francès i l’estonià. Els dos primers van patir per esgarrapar adherència sobre la graveta solta, mentre que Tänak va reconèixer que trobava els trams en millors condicions. Tanmateix, el més ràpid va ser Jari-Matti Latvala (Toyota), que va punxar i va perdre 40 segons en el primer pas per la Fatarella.
Ensurt sense gravetat
En aquest tram es va esdevenir un bon ensurt. El Ford R5 del veterà pilot privat irlandès Eamonn Boland –un habitual a Salou– va anar recte per l’escapatòria en la frenada d’un angle de dretes arribant a Vilalba dels Arcs. Un comissari de ràdio situat allà va rebre una contusió al turmell i al braç i va haver de ser evacuat a l’hospital de Mora, on va rebre l’alta ahir mateix.
PROTAGONISTES
LA CLAU
Tänak trobava els trams en millors condicions que Neuville i Ogier, que obrien la cursaLA DADA
Gran ritme de Nil Solans en la categoria WRC2
Nil Solans (Ford R5) va acabar cinquè absolut en WRC2 i primer pilot privat, rere Camilli (VW), Rovanperä (Skoda), Solberg (VW) i Kopecky (Skoda), tots oficials. El de Matadepera va perdre vint segons per un problema de transmissió en el primer pas per la Fatarella i va caure al vuitè lloc, però es va refer en la segona passada pels trams i va tancar el dia amb el segon lloc a la Fatarella 2.