Ral·lis

NIL SOLANS

PILOT DE L’MRW RALLY TEAM A WRC2

“Sabia que en l’asfalt podria atacar”

“Em sento molt bé amb les Pirelli, sobretot en asfalt”

El bagatge de Marc Martí es nota molt a l’hora de treballar; fa anys que és copilot oficial al més alt nivell, amb la màxima pressió

El ral·li Catalunya és l’últim del programa de set proves de WRC2 que Nil Solans (Matadepera, 1992) fa aquest any com a vigent campió del mundial júnior. Al final d’un curs prou difícil, està lluitant per pujar al podi de Salou demà en la categoria de plata del mundial de ral·lis.

Quin balanç fa del curs fins ara? No gaire positiu, potser.
Hem tingut molts alts i baixos, ha anat canviant tot molt. No és que hagi estat una temporada per oblidar, però sí molt difícil i amb resultats força dolents. Però n’hem après molt, hem agafat molta experiència, coneixem moltes coses que no coneixíem abans, i també hem fet ral·lis diferent. En el fons, hem fet una bona feina de cara al futur.
El curs va començar amb una ratxa inversemblant d’avaries.
Sí. També sabíem que amb les condicions que teníem no podríem lluitar pel títol. Per tant, l’objectiu era aprendre, aprendre i aprendre. Els tres primer ral·lis vam plegar per avaria mecànica en el primer tram; no era culpa nostra. Per aquesta banda, estàvem tranquils.
Va començar amb uns colors, uns pneumàtics i un copilot. Ara és tot diferent. Com ha anat, tot plegat?
Bé, les coses van canviant i t’hi has d’adaptar. Has d’intentar fer-ho al millor possible i agafar tot el que tinguis a l’abast per ser al davant. Hem fet passos per canviar coses al llarg de la temporada, per intentar sumar sempre i aprendre.
El canvi de copilot, en concret, a què va ser degut? Perquè, casualitat o no, es va esdevenir just després de l’accident a Alemanya.
No té res a veure amb l’accident d’Alemanya. Era el final de temporada i havíem de sumar i fer un bon pack per a l’equip. Jo sempre havia anat amb el Miki [Ibáñez], i m’ha anat molt bé tenir el Marc [Martí] al costat. M’ha ensenyat moltes coses. És molt gratificant poder comptar amb algú amb la seva experiència.
De fet, Marc Martí disputa aquí el seu 190è ral·li del WRC. És sens dubte el copilot català amb més experiència en el mundial. Què ha notat dins del cotxe de diferent?
Són moltes petites coses, detalls. L’experiència és un grau i t’ajuda en molts moments. Marc fa molts anys que és copilot oficial, al més alt nivell, amb la màxima pressió possible, i aquest bagatge es nota moltíssim a l’hora de treballar.
Passant als pneumàtics, no se suposava que el premi per haver guanyat el mundial júnior el finançava la marca Dmack? Com s’ha pogut fer el canvi a Pirelli a mig curs?
Aquí no hi entro. És un tema entre Dmack i M-Sport. El que sé és que M-Sport ha posat molt de la seva part, i no puc dir gaire més.
Les Pirelli, com la nit i el dia, no?
Bé, jo agraeixo molt el canvi. Les rodes van molt bé. A Alemanya vam estar lluitant amb els pilots capdavanters fins que va passar el que va passar. Quan el cotxe funciona bé, amb les Pirelli m’he sentit molt bé, sobretot en asfalt.
De fet, el 2014, el seu primer any en la copa Dmack (l’actual mundial júnior), el curs no va anar gaire bé fins que al Catalunya va guanyar. Aquí es pot repetir un cas semblant; no dic guanyar, però si més no pujar al podi.
Sí, es pot repetir. Si l’etapa de terra era bona, sabia que en asfalt podria atacar si hi arribava amb possibilitats de podi, com així està sent.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)