Nous colors, vells somnis
Motor. Arrenca a Xest el primer test col·lectiu de pretemporada de Moto GP. Encara amb la pluja fent la guitza, Lorenzo debuta amb Honda i quatre pilots s’estrenen en la categoria reina
El curs 2019 de Moto GP va començar oficialment ahir amb el primer test col·lectiu de pretemporada, a Xest, on diumenge es va cloure el campionat del 2018. Maverick Viñales va ser el més ràpid en la primera presa de contacte amb les versions inicials dels prototips de l’any que ve, però els temps no van ser gaire representatius perquè la pluja –que ja havia condicionat l’últim cap de setmana del curs– va tornar a fer la guitza als pilots. Al matí, l’activitat no es va poder engegar fins al migdia, mentre els equips esperaven que la pista s’assequés prou per poder sortir amb els pneumàtics llisos, i, a la tarda, van haver de renunciar a les últimes dues hores quan el cel es va obrir de nou. En total, tres horetes de proves de les set previstes.
En aquestes circumstàncies, Viñales va tornar a liderar la primera de les dues jornades de tests, com ja va fer l’any passat, però un segon llarg més lent que aleshores i havent completat només la meitat de voltes.
L’home de negre
El pàdoc, això sí, era curull de pilots, amb els 22 titulars del 2019 –el provador d’HRC Stefan Bradl ocupava el lloc del lesionat Cal Cruthlow– i tres provadors més a Ducati, Yamaha i Aprilia. La gran novetat va ser el debut de Jorge Lorenzo com a company de Marc Márquez a Honda. Amb dos prototips del 2019 totalment negres –Ducati encara el té sota contracte–, el balear va fer 30 voltes i va quedar a 1.2 del Tro, divuitè. Per la seva banda, el 93 va fer un temps inicial de referència amb la moto del 2018, que va rebaixar successivament amb les dues primeres versions de l’RC213V del pròxim curs per acabar el dia segon rere Mack.
La del 99 va ser l’estrena més esperada, però no pas l’única. Johann Zarco va canviar la Yamaha satèl·lit per la KTM oficial, al costat de Pol Espargaró; Andrea Iannone, la Suzuki per l’Aprilia, fent equip amb el gran dels Espargaró, Aleix, i quatre pilots de Moto 2 van debutar en la categoria reina: el campió Pecco Bagnaia (Ducati), el subcampió Miguel Oliveira (KTM), Fabio Quartararo (Yamaha) i Joan Mir (Suzuki), el nou company d’Àlex Rins i l’únic debutant amb una moto oficial. El mallorquí va ser el pilot més actiu, amb 59 voltes.
A banda, a Xest també va reaparèixer Tito Rabat després de gairebé tres mesos de baixa de resultes de la lesió a Silverstone. Amb ell, el 2019 hi haurà sis catalans a la graella: els mateixos que aquest curs tret de Dani Pedrosa. El vallesà és el nou provador de KTM, però no s’estrenarà amb la marca austríaca fins al test de Sepang, al febrer.