Isidre Esteve, més competitiu i ambiciós
Motor. El pilot de Lleida presenta l’equip Repsol Rally Team, amb el qual disputarà l’edició 2019 del Dakar, amb l’objectiu de “córrer de veritat”
“Anem de curses! Hi ha alguna cosa millor?” Isidre Esteve traspuava entusiasme i motivació en la presentació de l’equip amb el qual disputarà la pròxima edició del Dakar, a partir del 6 de gener, al Perú. Serà la segona participació del Repsol Rally Team –l’equip privat que s’ha bastit al seu voltant– en la prova més dura del motor, la tercera consecutiva del pilot lleidatà i la quarta amb cotxe. Ja n’havia fet deu amb moto –totes a l’Àfrica–, abans de tenir una lesió medul·lar en un raid a Almeria.
Havent fet el canvi obligat per les circumstàncies a les quatre rodes, Esteve ha anat fent passos amb la dosi justa de mètode i ambició per tal de sentir-se tan competitiu al Dakar amb un cotxe com se sentia amb la moto. “Hem d’estar contents perquè tenim un equipàs. Fem el que ens agrada i potser no som prou conscients del que ha costat. Ha costat molt, però ara comença el millor, la cursa”, va dir durant la presentació al Campus Repsol de Madrid, la seu del patrocinador principal de l’aventura. A can Repsol estan encantats amb Isidre Esteve i el Dakar: el pilot és un dels seus ambaixadors –a l’altura de Marc Márquez en Moto GP i Toni Bou en el trial– i la prova sud-americana és un banc de proves immillorable per al desenvolupament dels lubricants de la marca.
Bones sensacions
“Repsol és competició, és sinònim de curses; s’han guanyat aquesta imatge”, va dir el pilot d’Oliana, de 46 anys, per agrair el suport de la petroliera i també el dels altres patrocinadors –fa sis mesos s’hi va afegir la tecnològica Vodafone– que fan possible aquest exemple d’esport inclusiu d’alta competició. “No anem al Dakar a participar; anem a competir, a córrer de veritat”, va assegurar Esteve, que va ser novè (segon en la categoria T1.2) en el ral·li del Marroc, fa dos mesos, en l’últim assaig del prototip Sodicars BV6, amb el qual va acabar 21è en l’últim Dakar. “Ens hem de quedar amb les sensacions. Al Marroc vam veure que podíem ser just darrere dels cotxes oficials; és allà on hem d’estar”, va valorar.
Aquesta història de superació personal l’ha fet possible en bona mesura el desenvolupament del coixí intel·ligent –una iniciativa del seu patrocinador KH-7, que ja es comercialitza amb el nom de Nubolo–, que li permet competir havent de pensar només en els reptes de la competició i no en les temudes nafres per pressió.
Uns reptes que en aquest Dakar tindran un denominador comú: la sorra, ja que un 70% dels 3.000 quilòmetres d’especials es faran sobre les dunes del desert del Perú.
LES FRASES D’ESTEVE
ADN gironí
El cotxe d’Isidre Esteve és el mateix Sodicars BV6 del 2018, però evolucionat. “Ara podrem treure tot el rendiment del cotxe que tenim; és a dir, mantenir un ritme superior sense haver d’arriscar-nos més”, va resumir el pilot. L’evolució (més recorregut de suspensions, frens més grans, angle d’atac reduït per afrontar les dunes) s’ha posat a punt a Mecatech, el taller de Calonge, a l’Empordà, propietat de Txema Villalobos, el copilot d’Esteve. De l’assistència del Repsol Rally Team al Perú se n’encarregaran dos mecànics també gironins, David Pigem i Carles Méndez.