Dakar

Units fan la força

Motor. Gerard Farrés i Dani Oliveras fan junts el salt de les dues a les quatre rodes en el Dakar. Compartiran un competitiu Can-Am de la categoria SxS, amb l’objectiu de lluitar per guanyar

Gerard Farrés s’estrenarà en les quatres rodes en el Dakar 2019, a partir del 6 de gener, i ho farà acompanyat d’un copilot d’excepció, Dani Oliveras. En l’anterior edició de la prova més dura del motor, el de Manlleu i el de Vilablareix van ser companys en l’equip Himoinsa de motos, i ara compartiran durant deu dies al Perú la cabina d’un bugui lleuger Can-Am, el vehicle més competitiu de la nova categoria SxS (side-by-side), amb 35 inscrits, en la qual aspiren a lluitar per guanyar. El seu pas a les quatre rodes, però, ha tingut motius ben diferents, que els protagonistes van explicar ahir en la presentació de l’equip, a les noves oficines de McDonald’s (patrocinador personal de Farrés) a Vic.

En el cas del carismàtic Farreti, de 39 anys, van ser les lesions el que el va dur a deixar les motos després de ser tercer i cinquè en les dues últimes edicions del Dakar. Tenia clar que volia fer el pas amb un bugui lleuger, i ha entrat en l’estructura oficial Monster Can-Am que fa córrer l’equip South Racing. Els seus companys seran el nord-americà Casey Currie (especialista de les bajas de Califòrnia) i el brasiler Reinaldo Varela, primer SxS classificat en el Dakar 2018. “Tenim un equip per lluitar per guanyar”, va afirmar Farrés.

Per la seva banda, Oliveras, de 31 anys, va quedar sense moto quan Himoinsa va decidir plegar després de l’anterior Dakar. Va fer els possibles per trobar una altra muntura, però sense èxit, de manera que va acceptar l’oferiment de Farrés per fer-li de copilot. “El que no podia fer era quedar-me a casa”, va asseverar el gironí, que aportarà a l’equip la seva experiència de navegant, clau en el novè lloc que va obtenir al Dakar 2018, i també la seva perícia mecànica. “El copilot és el teu 50% i se li hauria de donar més protagonisme”, va sentenciar Farrés, que va qualificar de “somni” el fet de poder tenir Oliveras al seu costat.

El Can-Am dels catalans és un bugui 4x4 amb un motor de 1.000 cc turbo de 180 CV, amb la velocitat limitada a 130 km/h però un pes en ordre de marxa d’uns 1.300 kg, força inferior a les dues tones dels cotxes punters, cosa que el fa molt manejable a les dunes.

ELS VESTIDORS

El Dani és molt calmat, i això em va bé perquè jo soc molt nerviós. I sap molt de mecànica i gestió de la cursa
Gerard Farrés
L’objectiu és competir bé i demostrar que sabem lluitar. Si demostres actitud, ningú et pot dir res
Gerard Farrés
No m’ho vaig rumiar gaire. No he fet mai de copilot, però, en realitat, en moto fas de copilot tota l’estona
Dani Oliveras
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)