Roma i Farrés, en llocs de podi en l’equador
Motor. Els dos pilots catalans comencen la segona setmana del Dakar tercers en cotxes i SxS
El Dakar 2019 comença avui el camí de tornada a Lima –on dilluns va engegar la competició i on es clourà dijous vinent– després de la jornada de descans d’ahir. La mitja part a Arequipa va permetre als equips supervivents agafar aire i posar a to les mecàniques un cop superades les cinc primeres etapes, que han ofert la duresa que s’espera d’una marca mítica com el Dakar. Malgrat la reducció de dies i quilòmetres d’aquesta edició, el llistó de l’exigència no ha baixat per la gran proporció de trams fora de pista (al voltant del 70%).
És per això que els pilots que ahir recuperaven forces a Arequipa estaven prou satisfets només de ser-hi, però encara més si ocupaven un lloc en la part noble de la general. Per exemple, Gerard Farrés i Dani Oliveras van arribar a l’equador de la prova com a líders virtuals de la categoria SxS (buguis lleugers), amb una victòria d’etapa i tres tercers llocs. Val a dir, però, que ahir la classificació oficial els col·locava tercers. La discrepància venia per la neutralització de l’última part de l’etapa de divendres. Només dos SxS la van fer sencera –Moreno i Varela– i l’organització els va bonificar amb vint minuts, en comptes de tallar l’especial i agafar la mateixa referència per a tot el grup. Farrés va ser el primer a qui els comissaris van aturar perquè la boira impedia completar el tram amb seguretat. “Ens faltava un minut per prendre la sortida”, va explicar Oliveras, que creia que la classificació encara no era ferma.
Un altre equip català satisfet a Arequipa era el de Nani Roma i Àlex Haro, també tercers en cotxes, a mitja hora del líder Al-Attiyah, amb Peterhansel segon. Roma es va aturar divendres per ajudar monsieur Dakar a treure el Mini bugui enganxat a la sorra fina i a més va punxar dos cops amb el Mini 4x4, però amb la seva regularitat encara aspira a tot.
L’osonenc fins i tot va estar a punt de guanyar la segona etapa, que es va endur Sébastien Loeb per tot just vuit segons. L’alsacià n’ha guanyat dues –tantes com Al-Attiyah–, però el seu copilot, Daniel Elena, es va queixar amargament per les imprecisions en el llibre de ruta que dimecres els van costar 40 minuts, els mateixos que els separen del cap de cursa.
El mateix dia, una altra indicació poc clara en el road book va provocar l’abandonament del castellonenc Joan Barreda. Si més no, el seu company d’Honda Ricky Brabec liderava la cursa ahir, però amb la millor KTM a menys d’un minut. Un sospir quan el Dakar es torna a endinsar avui en les dunes peruanes per afrontar una segona setmana que promet ser encara més dura que la primera.