Nou líder en motos
Quintanilla guanya la sisena etapa i torna a encapçalar la general en les dues rodes, mentre que Loeb s’imposa entre els cotxes
Farrés gira full després de la polèmica de divendres i recupera el primer lloc en SxS
Per guanyar un Dakar cal córrer, sí. I mirar de no caure, si un va amb moto, ni quedar enganxat a la sorra, si es condueix un vehicle de quatre rodes. Però també cal tenir sentit tàctic, com van palesar ahir els tres primers classificats de la sisena etapa, la primera de la segona setmana de competició, després de la jornada de descans. Pablo Quintanilla, Kevin Benavides i Matthias Walkner van treure suc de la seva posició endarrerida de sortida (14è, 13è i 11è, respectivament) per encapçalar la cronometrada de 336 quilòmetres entre Arequipa i San Juan de Marcona (pels mateixos verals per on va discórrer la tercera, dimecres passat, però en sentit contrari). Havien sacrificat l’etapa de divendres (el resultat de cada dia determina l’ordre de sortida del següent) per tal d’aprofitar la traçada dels pilots que els precedien i guanyar temps en un tram de dunes i un 80% fora de pista.
Al pilot xilè d’Husqvarna li va servir per recuperar el primer lloc, que ja va ocupar precisament després del tercer dia. El fins ahir líder, Ricky Brabec, també sortia ben col·locat (12è), però va perdre set minuts i mig i va quedar relegat al segon lloc. Entre els catalans, bona etapa d’Armand Monleón i Laia Sanz, tots dos dins del top 15 i fent feina conjunta per avançar millor. En canvi, Oriol Mena –tocat físicament per una caiguda divendres– va perdre un grapat de minuts en els últims quilòmetres en quedar sense benzina, però encara és el millor català en la general, tretzè.
Loeb, peu al ferro
En canvi, Sébastien Loeb va guanyar l’etapa de 310 quilòmetres que van fer els cotxes amb la tàctica de mantenir el peu al ferro. Primer en l’ordre de sortida, l’alsacià va lluitar amb el líder, Nasser al-Attiyah (segon), i el va deixar enrere en l’últim control de pas. És el tercera victòria del nou cops campió del món de ral·lis en sis etapes disputades, cosa que l’ha enlairat des del cinquè lloc fins al segon, al davant de Stèphane Peterhansel. El francès va perdre vint minuts en els primers quilòmetres, enganxat en una duna. Nani Roma va completar una etapa força regular en el cinquè lloc i és quart en la general, molt a prop del podi.
Pel que fa a la categoria SxS de buguis lleugers, Gerard Farrés i Dani Oliveras van entrar segons rere Chaleco López i superant folgadament els dos pilots que els precedien en la general, Moreno i Varela, que es van enfonsar. Per tant, la parella catalana tornava a ocupar el primer lloc que havien perdut divendres per una polèmica bonificació als dos primers classificats.
PROTAGONISTES
LA DADA
Txema Villalobos, el secret d’Isidre Esteve
Isidre Esteve agraeix que el Dakar li permeti competir en igualtat de condicions amb la resta de pilots malgrat la lesió medul·lar que el 2007 el va lligar a una cadira de rodes. Però no ho podria fer sense Txema Villalobos, el seu copilot. “No m’imagino competir sense tenir-lo al costat”, assegura el pilot d’Oliana. I no és estrany, ja que aquest calongí és molt més que un copilot. Per començar, també és el preparador del prototip Sodicars BV6 del Repsol Rally Team, des del seu taller Mecatech de Calonge. I, de retruc, exerceix de mecànic volant, capaç de resoldre-ho gairebé tot en plena competició. “En l’àmbit mecànic mai he tingut problemes, perquè és la meva professió i conec el cotxe millor que ningú”, assevera amb modèstia. El seu punt feble, reconeix, és la navegació. “L’Isidre té molta paciència amb mi i hem treballat molt aquest aspecte; ara em sento molt més segur”, diu. Junts, ahir van començar en el 24è lloc de la general.