El RACC rememora el ral·li de les Caves
Motor. Salvador Cañellas i Antonio Zanini, caps de cartell de la tercera edició del Catalunya Històric, la prova de regularitat de cotxes clàssics en carretera tancada organitzada pel club català
La tercera edició del Ral·li Catalunya Històric es va presentar ahir a la seu barcelonina del RACC, amb la presència d’un bon grapat dels pilots participants i de dos vehicles amb pedigrí, el Seat 124-1800 de 1977 que pilotarà Salvador Cañellas –rèplica del cotxe amb què el pilot català va ser quart en el Montecarlo d’aquell any, rere el seu company d’equip Antonio Zanini amb una unitat similar– i el Porsche 911 SC de 1979 de Carles Miró, vencedor de la primera edició de la prova de regularitat en carretera tancada organitzada pel RACC, el 2017.
La sortida del Catalunya Històric serà divendres a 2/4 d’1 del migdia des de l’avinguda de la Catedral de Barcelona, i l’arribada dissabte a l’Hotel Hilton Diagonal Mar, a partir de les vuit del vespre.
La gran novetat d’aquest any és precisament el recorregut. Després de dues edicions amb la denominació de Trofeu Dues Catalunyes (de Barcelona a la Catalunya Nord i tornada), la tercera edició rememora una altra prova històrica de la centenària trajectòria organitzadora del club català. Es tracta del mític ral·li de les Caves –disputat entre el 1973 i el 1983–, al voltant de les comarques vinícoles de l’Alt i el Baix Penedès, i també l’Anoia i el Bages, amb reagrupaments a Subirats i el Vendrell. L’itinerari consta de 610 quilòmetres, incloent-hi 14 trams de regularitat, tots diferents, alguns dels quals han format part del ral·li RACC puntuable per al mundial de l’especialitat, com ara Querol i el Pont d’Armentera, de 21 quilòmetres.
El Ral·li Catalunya Històric–Ral·li de les Caves compta amb la participació de 44 equips, amb cotxes fabricats entre els anys 1962 (un Lotus Elan) i 1988 (un Mini Austin 1000), encapçalats pel ja citat Cañellas i també Zanini, que conduirà un Simca 1200 Ti de 1978. Destaca la participació de l’equip de Seat Cotxes Històrics, que, a banda del 124 de Cañellas, farà córrer quatre cotxes més de la seva col·lecció: un 1430-1600, de 1974; un 124 Sport 1600, de 1972; un Ibiza 1.5 GLX, de 1984, i un Fura Crono, de 1982.
Cal fer esment que la seu de l’equip al recinte fabril de Seat a la Zona Franca es va veure afectada fa dues setmanes per un incendi en una nau contigua, però l’incident no ha alterat el normal funcionament del departament de cotxes clàssics de la marca catalana, com palesa la nutrida participació en aquest ral·li. Seat Cotxes Històrics és precisament l’equip vencedor de la segona edició del Catalunya Històric, el 2018, que van guanyar el periodista Josep Viaplana i Carles Jiménez –copilot de Cañellas aquest cap de setmana–, amb l’Ibiza 1.5 GLX.
En la presentació de l’edició d’enguany, el president del RACC, Josep Mateu –disputarà la prova amb el 1430-1600, acompanyat per l’especialista Kim Vilatarsana–, va destacar que la intenció del RACC amb l’organització del Catalunya Històric és “unir el valor de la tradició amb el rigor i la innovació”. “El ral·li –va afegir– és una manera de descobrir el país amb plena complicitat amb el territori i una cura absoluta pel medi ambient”.