Cañellas torna a brindar 46 anys després
Motor. El vencedor del 1973 s’imposa en l’últim tram del ral·li Catalunya Històric - ral·li de les Caves, al volant del Seat 124-1800 i amb Carles Jiménez com a copilot
Salvador Cañellas i Carles Jiménez van ser els vencedors del ral·li Catalunya Històric - ral·li de les Caves, organitzat pel RACC, que es va cloure dissabte a la nit a l’hotel Hilton Diagonal Mar de Barcelona. L’equip guanyador pilotava el Seat 124-1800, del 1977, de l’equip Seat Cotxes Històrics, i es va imposar al final d’una prova d’allò més ajustada i emocionant.
Divendres, Cañellas va acabar la primera etapa, entre Barcelona i el Vendrell, en el segon lloc. L’endemà, de tornada a Barcelona, va passar a liderar la prova, però en el penúltim dels catorze trams de regularitat, Òdena, Joan Pedragosa i Josep Beltri (BMW 318i, del 1981) el van superar per tan sols una dècima. En l’últim tram, Talamanca, Cañellas va recuperar el primer lloc i es va imposar per 1,3 punts, després d’una cursa molt regular en què no va vèncer cap tram però va estar sempre entre els primers.
Curiosament, el 1973 Cañellas –ara té 74 anys– ja havia estat el guanyador de la primera edició del ral·li de les Caves, la mítica prova que el RACC ha rememorat en la tercera edició del Catalunya Històric. La victòria de l’equip Seat ha tingut un mèrit especial, ja que fa tot just tres setmanes un incendi en la fàbrica de Seat a la Zona Franca va afectar a la nau contigua a les instal·lacions de Seat Cotxes Històrics. L’equip ha revalidat així el triomf en la prova de regularitat del RACC que ja va aconseguir l’any passat, llavors amb Josep Viaplana al volant d’un Ibiza GLX del 1984, però també amb Carles Jiménez com a copilot.
La tercera posició va ser per a Tere Armadans i Anna Vives (Volkswagen Golf GTI, del 1979), que havien acabat la primera etapa com a líders. Un altre dels equips favorits, el format per Juan Pedro García i Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth, del 1984), va haver de plegar en l’últim tram de divendres, Montagut, després de sortir de la carretera.
En el quart lloc es van classificar els vencedors de la primera edició del Catalunya Històric, Carles Miró i Ivan Matavacas (Porsche 911 SC, del 1979), a només 3,6 punts de Cañellas. Un altre participant destacat va ser Antonio Zanini, que va vèncer cinc cops el ral·li de les Caves durant els anys 70. El de Viladrau va ser dotzè, al volant d’un Simca 1200 Ti del 1978, al costat de Joan Jordan.
Trenta-nou equips del 41 que van prendre al sortida es van classificar al final de la prova, que constava d’un recorregut de 610 quilòmetres, dels quals 153 repartits en els catorze trams de regularitat.