Motociclisme

El triomf de Dovizioso a Qatar, en mans de la FIM

Motor. Una denúncia d’Honda, Suzuki, KTM i Aprilia contra un apèndix de la Ducati arribarà al tribunal d’apel·lació, que es pronunciarà en els pròxims dies

La cursa de Moto GP del Gran Premi de Qatar encara no té un ven­ce­dor defi­ni­tiu. Honda, Suzuki, KTM i Apri­lia –totes les grans mar­ques menys Yamaha–han pre­sen­tat una apel·lació a la FIM després que el panel de comis­sa­ris rebutgés una recla­mació con­tra la victòria d’Andrea Dovi­zi­oso (Ducati) per una peça aero­dinàmica en el care­nat que l’hau­ria bene­fi­ciat. El panel es va reu­nir després de la cursa i ja de mati­nada van rebut­jar el recurs, però les mar­ques insis­tei­xen en les seves quei­xes.

Els recla­mants veuen il·legal un apèndix de la Ducati del gua­nya­dor, Andrea Dovi­zi­oso. Per tant, la victòria de l’italià queda en sus­pens fins que el tri­bu­nal d’apel·lació de la fede­ració inter­na­ci­o­nal es pro­nunciï, una decisió que pot tri­gar dies a arri­bar, però que en tot cas es pro­duirà abans del segon gran premi del mun­dial, a l’Argen­tina, a finals de mes. En cas de des­qua­li­fi­cació de Dovi­zi­oso, el prin­ci­pal bene­fi­ciat seria Marc Márquez (Honda), que seria decla­rat ven­ce­dor de la cursa –Àlex Rins (Suzuki) puja­ria al podi.

Bene­fici aero­dinàmic

La peça motiu de con­trovèrsia és un deflec­tor situat al bas­cu­lant de les motos de Dovi­zi­oso i Petrucci. Els recla­mants con­si­de­ren que té un bene­fici aero­dinàmic –expres­sa­ment pro­hi­bit pel regla­ment tècnic el 2019–; Ducati al·lega que només ser­veix per refre­dar la goma poste­rior. La recla­mació ini­cial va ser deses­ti­mada in situ després d’escol­tar els argu­ments de totes les parts. Ducati es defensa dient que Yamaha va fer ser­vir un deflec­tor simi­lar per eva­cuar l’aigua l’any pas­sat a València, i veu “més política que espor­tiva” la recla­mació, en parau­les del direc­tor espor­tiu de la marca ita­li­ana, Paolo Cia­batti.

LES REACCIONS

Estem tranquils perquè sabem que hem complert estrictament el reglament
Paolo Ciabatti
DIRECTOR ESPORTIU DE DUCATI

La velocitat punta entre Ducati i Honda s’iguala

Tot i que la victòria de diumenge de Dovizioso, amb 23 mil·lèsimes d’avantatge respecte de Marc Márquez, va ser pràcticament idèntica a la del 2018 (27 mil·lèsimes), sí que es va detectar una diferència sensible entre la Ducati Desmosedici GP19 de l’italià i l’Honda RC 213V del català. La velocitat punta de les dues motos s’ha igualat. La Ducati encara és més ràpida, però la sensació que va tenir Márquez és que malgrat això va tenir el triomf a la mà, una cosa que no passava des del 2014 ja que Losail és un dels pitjors circuits per a la marca japonesa. De cara als pròxims grans premis, doncs, el català sembla que arriba amb més força.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)