El triomf de Dovizioso a Qatar, en mans de la FIM
Motor. Una denúncia d’Honda, Suzuki, KTM i Aprilia contra un apèndix de la Ducati arribarà al tribunal d’apel·lació, que es pronunciarà en els pròxims dies
La cursa de Moto GP del Gran Premi de Qatar encara no té un vencedor definitiu. Honda, Suzuki, KTM i Aprilia –totes les grans marques menys Yamaha–han presentat una apel·lació a la FIM després que el panel de comissaris rebutgés una reclamació contra la victòria d’Andrea Dovizioso (Ducati) per una peça aerodinàmica en el carenat que l’hauria beneficiat. El panel es va reunir després de la cursa i ja de matinada van rebutjar el recurs, però les marques insisteixen en les seves queixes.
Els reclamants veuen il·legal un apèndix de la Ducati del guanyador, Andrea Dovizioso. Per tant, la victòria de l’italià queda en suspens fins que el tribunal d’apel·lació de la federació internacional es pronunciï, una decisió que pot trigar dies a arribar, però que en tot cas es produirà abans del segon gran premi del mundial, a l’Argentina, a finals de mes. En cas de desqualificació de Dovizioso, el principal beneficiat seria Marc Márquez (Honda), que seria declarat vencedor de la cursa –Àlex Rins (Suzuki) pujaria al podi.
Benefici aerodinàmic
La peça motiu de controvèrsia és un deflector situat al basculant de les motos de Dovizioso i Petrucci. Els reclamants consideren que té un benefici aerodinàmic –expressament prohibit pel reglament tècnic el 2019–; Ducati al·lega que només serveix per refredar la goma posterior. La reclamació inicial va ser desestimada in situ després d’escoltar els arguments de totes les parts. Ducati es defensa dient que Yamaha va fer servir un deflector similar per evacuar l’aigua l’any passat a València, i veu “més política que esportiva” la reclamació, en paraules del director esportiu de la marca italiana, Paolo Ciabatti.
LES REACCIONS
La velocitat punta entre Ducati i Honda s’iguala
Tot i que la victòria de diumenge de Dovizioso, amb 23 mil·lèsimes d’avantatge respecte de Marc Márquez, va ser pràcticament idèntica a la del 2018 (27 mil·lèsimes), sí que es va detectar una diferència sensible entre la Ducati Desmosedici GP19 de l’italià i l’Honda RC 213V del català. La velocitat punta de les dues motos s’ha igualat. La Ducati encara és més ràpida, però la sensació que va tenir Márquez és que malgrat això va tenir el triomf a la mà, una cosa que no passava des del 2014 ja que Losail és un dels pitjors circuits per a la marca japonesa. De cara als pròxims grans premis, doncs, el català sembla que arriba amb més força.