Ral·lis

‘Lucky’ es refà del KO de l’any passat

Motor. L’italià de Lancia guanya el ral·li Costa Brava després d’una gran lluita amb el francès Berenguer (BMW)

Ter­cer tri­omf de Luigi Bat­tis­toli i Fabri­zia Pons (Lan­cia Delta HF) en el ral·li Costa Brava. Els ita­li­ans s’han tret l’espina de l’aban­do­na­ment de l’any pas­sat, quan lide­ra­ven la cursa, i lide­ren els cam­pi­o­nat d’Europa de ral·lis històrics. L’únic rival real de Lucky va ser l’equip francès Beren­guer-Beren­guer (BMW M3), que va domi­nar per poc diven­dres però que dis­sabte va pagar cars els 18 segons cedits en les humi­tats del pri­mer tram, Osor. Líder amb un petit marge, Lucky va saber man­te­nir a rat­lla el rival.

El podi abso­lut el van com­ple­tar els cata­lans Martínez-Lar­rosa (BMW M3), si bé només pun­tu­a­ven per als cam­pi­o­nats d’Espa­nya i Cata­lu­nya. Rere seu, el millor Porsche 911 (John­sen-John­sen)

El ral·li va ser una esca­bet­xada impor­tant de pilots cap­da­van­ters des del pri­mer tram, on va ple­gar Enric Xar­gay (BMW 2002). Poc després, ho va fer Fran­cesc Gutiérrez (Opel Ascona 400). Tam­poc van aca­bar Daniel Alonso (Ford), Val­ter Jen­sen (BMW), Tom Van Rom­puy (BMW) i Ville Sil­vasti (Lan­cia). Els aban­do­na­ments per cau­ses mecàniques o sor­ti­des de car­re­tera van cas­ti­gar molt la cate­go­ria de velo­ci­tat.

Entre els vehi­cles menys potents, Jordi Ven­tura-Oriol Julià van situar molt amunt el seu VW Golf GTI, en sisè lloc abso­lut, apro­fi­tant ter­reny cone­gut i trams en bai­xada (Cla­dells, Gri­ons, Coll­sa­plana...) per fer bons els 180 cavalls del VW, pràcti­ca­ment aca­bat d’estre­nar.

En les cate­go­ries de regu­la­ri­tat, la de mit­ja­nes més altes va ser per a Gummà-Turon (BMW 323i) amb 61,6 punts, davant de Noga­reda-Giralt (Porsche 911) i del pri­mer equip del cam­pi­o­nat d’Espa­nya, Gorroño-Ole­aga (Ford Escort RS) amb 78.9 punts. La regu­la­ri­tat de mit­ja­nes bai­xes va veure un domini incon­tes­ta­ble dels pilots cata­lans, amb Ver­da­guer-Mora (Porsche 944 turbo, 23,5 punts) davant de Bar­do­let-Jiménez (Seat Ibiza 1.5, 24,6), Miró-Mata­va­cas (Porsche 911, 26,3), Renú-Ber­gel (BMW 325i, 31,2) i Cañellas-Alsina (Seat 124 1800, 36,2). Els tres equips del podi van aca­bar sepa­rats per menys de tres segons en una cate­go­ria que ja es resol per dècimes de segon.

La cursa va tenir, final­ment, 181 equips en la sor­tida i va gene­rar una enorme expec­tació en els trams, tant diven­dres als Àngels com dis­sabte.

Velocitat
1r ‘Lucky’-Pons (Lancia) 1:34:56.9
2n Berenguer-Berenguer (BMW M3) a 12.7
3r Martínez-Larrosa (BMW M3) a 2:47.1
4t Johnsen-Johnsen (Porsche) a 4:27.8
5è Myrsell-Junttila (Ford Sierra C.) a 5:46.2
6è Ventura-Julià (VW Golf) a 5:40.2
7è Otegi-Breda (BMW325i) a 7:35.2
8è Mekler-Meklerne (Alfa GTAm) a 8:24.5
9è Cabanes-Muñoz (Opel) Manta) a 9:29.5
10è Peltonen-Saarto (Toyota) a 10:26.7
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)