‘Lucky’ es refà del KO de l’any passat
Motor. L’italià de Lancia guanya el ral·li Costa Brava després d’una gran lluita amb el francès Berenguer (BMW)
Tercer triomf de Luigi Battistoli i Fabrizia Pons (Lancia Delta HF) en el ral·li Costa Brava. Els italians s’han tret l’espina de l’abandonament de l’any passat, quan lideraven la cursa, i lideren els campionat d’Europa de ral·lis històrics. L’únic rival real de Lucky va ser l’equip francès Berenguer-Berenguer (BMW M3), que va dominar per poc divendres però que dissabte va pagar cars els 18 segons cedits en les humitats del primer tram, Osor. Líder amb un petit marge, Lucky va saber mantenir a ratlla el rival.
El podi absolut el van completar els catalans Martínez-Larrosa (BMW M3), si bé només puntuaven per als campionats d’Espanya i Catalunya. Rere seu, el millor Porsche 911 (Johnsen-Johnsen)
El ral·li va ser una escabetxada important de pilots capdavanters des del primer tram, on va plegar Enric Xargay (BMW 2002). Poc després, ho va fer Francesc Gutiérrez (Opel Ascona 400). Tampoc van acabar Daniel Alonso (Ford), Valter Jensen (BMW), Tom Van Rompuy (BMW) i Ville Silvasti (Lancia). Els abandonaments per causes mecàniques o sortides de carretera van castigar molt la categoria de velocitat.
Entre els vehicles menys potents, Jordi Ventura-Oriol Julià van situar molt amunt el seu VW Golf GTI, en sisè lloc absolut, aprofitant terreny conegut i trams en baixada (Cladells, Grions, Collsaplana...) per fer bons els 180 cavalls del VW, pràcticament acabat d’estrenar.
En les categories de regularitat, la de mitjanes més altes va ser per a Gummà-Turon (BMW 323i) amb 61,6 punts, davant de Nogareda-Giralt (Porsche 911) i del primer equip del campionat d’Espanya, Gorroño-Oleaga (Ford Escort RS) amb 78.9 punts. La regularitat de mitjanes baixes va veure un domini incontestable dels pilots catalans, amb Verdaguer-Mora (Porsche 944 turbo, 23,5 punts) davant de Bardolet-Jiménez (Seat Ibiza 1.5, 24,6), Miró-Matavacas (Porsche 911, 26,3), Renú-Bergel (BMW 325i, 31,2) i Cañellas-Alsina (Seat 124 1800, 36,2). Els tres equips del podi van acabar separats per menys de tres segons en una categoria que ja es resol per dècimes de segon.
La cursa va tenir, finalment, 181 equips en la sortida i va generar una enorme expectació en els trams, tant divendres als Àngels com dissabte.