Arriba l’Esperit de Montjuïc a Montmeló
Motor. La vuitena edició del ‘revival’ de la competició del motor se celebra aquest cap de setmana al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb 250 vehicles clàssics de competició a la pista i un munt d’activitats al pàdoc
Arriba una de les dates que desperta més expectació del calendari esportiu del Circuit de Barcelona-Catalunya; tal vegada la més esperada pels aficionats als motors grossos, les carrosseries sensuals i les curses d’abans. Aquest cap de setmana, del 5 al 7 d’abril, la instal·lació de Montmeló serà la seu de l’Esperit de Montjuïc, el revival muntat a l’entorn dels vehicles clàssics de competició, que, a la pràctica, es desdobla en un autèntic festival per a tota la família.
Organitzat per l’Escuderia Targa Iberia, l’Esperit de Montjuïc suma ja set edicions celebrades, i ofereix als aficionats l’oportunitat de reviure a Montmeló l’ambient de les curses al circuit urbà de la muntanya màgica barcelonina.
La clau de volta és l’acord del promotor amb l’organitzador de les sèries Peter Auto, que per segon any consecutiu portarà al Circuit de Barcelona-Catalunya una selecció espectacular de vehicles clàssics de competició, repartits en les següents categories: Classic Endurance Racing 1 (GT i Prototips de 1966 a 1974) i Classic Endurance Racing 2 (1975 a 1981), que sumen 75 cotxes, incloent-hi Ferrari 512, Ford GT40, Porsche 910 i 917, Shelby Cobra, etc.; Sixties Endurance (Sport i GT fins a mitjan anys 60), amb 40 cotxes com ara Shelby Cobra, Jaguar E-Type, TVR, Lotus Elan, etc.; Heritage Touring Cup, turismes de 1966 a 1984, dominats pels Ford Escort RS i Capri RS, BMW 3.0 CSL i 2002 Ti, Alfa Romeo GTA, etc.; el Greatest’s Trophy, amb 17 GT dels anys 50 i 60, com ara Alfa Romeo Giulia TZ, Bizzarrini 5300 GT, Ferrari 250 GTO i 275 GTB, Maserati 300S, Porsche RSK 718 i 904, etc.; també una categoria de Grup C, els prototips que van dominar Le Mans els anys 80 i principis dels 90, amb sis Porsche 962, dos Jaguar XJR9 i XJR11, un Peugeot 905 i deu biplaces més; un apartat reservat als Porsche 911 2.0, la primera versió de l’icònic model, amb 25 unitats d’abans del 1966, i l’Endurance Racing Legends, la categoria més moderna, amb 18 GT i Prototips de l’última dècada del segle XX i la primera dècada del segle XXI, com el sensacional Ferrari 333 SP, l’últim prototip biplaça fabricat per la marca de Maranello. Aquest bòlid ja va córrer –i guanyar– tres anys seguits al Circuit de Barcelona-Catalunya, del 1999 al 2001, en la recta final del seu ús actiu en competició. En aquesta categoria també s’hi podrà veure córrer el Bentley Speed 8, vencedor a Le Mans el 2003.
Per arrodonir el programa esportiu, l’Esperit de Montjuïc també serà la primera cita de l’Iberian Historic Endurance, amb 28 cotxes més amb pedigrí. Totes aquestes categories sumen un total de 250 vehicles clàssics de competició, que a partir del divendres faran 30 sessions a la pista, incloent-hi tretze curses el dissabte i el diumenge. El gran al·licient del revival català és que el pàdoc serà un espai totalment obert, on els aficionats podran gaudir de gust de la proximitat amb els cotxes i els seus pilots.
Tanmateix, tot això és només la meitat de l’oferta de l’Esperit de Montjuïc. Com ja hem dit, el pàdoc es convertirà en un autèntic festival d’ambient retro. Hi haurà una exposició dels 50 anys de Repsol en competició; una carpa on Seat Cotxes Històrics celebrarà el 50è aniversari del 1430 i el 850 Sport Spider; el concurs d’elegància Art en Moviment, i també un mercadet amb recanvis, automobilia, llibres, roba vintage, etc., a més de balls i música. I, per als més petits, espectacle de circ, tallers, cavallets i curses de cotxes de pedals.
L’horari és ininterromput, des de les nou del matí fins al vespre. Les entrades són a la venda al web de l’Esperit de Montjuïc (www.espiritudemontjuic.com), al web del Circuit de Barcelona-Catalunya (www.circuitcat.cat) o a les taquilles del Circuit.
Notícies
Dilluns,25 novembre 2024