Holanda es posiciona per intentar prendre el lloc a Catalunya en el calendari 2020
Motor. El circuit català admet que hi ha competència i el govern creu que hi haurà el 30è gran premi, però les municipals del 26-M també hi tindran a dir
El circuit holandès de Zandvoort està prenent posicions en la cursa per ocupar una hipotètica vacant en el calendari de la F-1 del 2020 i ha posat els ulls en el GP del circuit de Barcelona-Catalunya, que continua negociant l’acord de renovació del contracte que s’acaba la setmana vinent. Ho publica el reputat web especialitzat autosport.com.
El GP del circuit de Barcelona-Catalunya és al calendari des del 1991 de manera ininterrompuda i, per tant, l’any 2020 celebraria la 30a edició. Els seus gestors han negociat ja unes quantes renovacions i, tot i que admeten que l’acord no és imminent, no s’han mostrat especialment alterats en públic. A més, el període electoral té la seva incidència, sobretot les municipals del pròxim dia 26. L’explotació del traçat català continua generant un dèficit –amplíssimament compensat per l’impacte econòmic que generen les activitats que s’hi fan– que acaben compensant les institucions i la incògnita sobre el color del futur ajuntament de Barcelona plana sobre l’acord.
El circuit i el govern opinen
Dilluns, en la presentació del GP, es va poder sentir l’opinió de Joaquim Ferrer, secretari d’Empresa i competitivitat del govern català: “El GP és més que una cita esportiva, és innovació, indústria, activitat econòmica, internacionalització... en definitiva, valor afegit. Genera un impacte econòmic directa de 340 milions d’euros, és a dir, genera riquesa i ocupació. El model de col·laboració pública i privada funciona; Ajuntament de Barcelona, Diputació de Barcelona, Generalitat i el RACC, tot i que fa falta més suport privat. Però entre tots plegats farem possible la 30a edició.”
També s’hi va referir el president del circuit, Vicenç Aguilera: “Renovació? Pel 2020 no ho sé, estem en un procés que no hem d’accelerar. Té el seu tempo i ens prendrem el temps que calgui. Estem fent bé les coses i parlant del tema. Quan tinguem notícies, les donarem. Hi ha competència, que ens preocupa i ens ocupa, però els terminis per prendre decisions són amplis. Hem elaborat un pla estratègic amb KPMG, un pla de futur consistent amb la F1. La voluntat és la continuïtat de la F1. Amb l’Ajuntament de Barcelona, som on érem”. Aquest 2019 és l’últim any del conveni vigent amb subvenció per part de l’Ajuntament.
Holanda pressiona
Holanda és fora del calendari des del 1985 però l’empenta de Max Verspappen és el pretext perfecte per tornar-hi. Segons el mateix web, ja hi ha un contracte entre Liberty –promotor de la F-1– i Zandvoort. La informació es basa en el supòsit que el GP català deixi de formar part del calendari, un fet que els responsables del circuit de Barcelona-Catalunya no admeten de cap manera. El traçat català acaba contracte, com també Silverstone Hockenheim, Monza i Mèxic. Mentre Silverstone manté negociacions obertes i desmenteix que hagi tancat la renovació, Monza té l'acord molt més encarrilat i el suport econòmic es dona per fet. Totes dues pistes són fundadores de la F-1, l’any 1950, i Monza ha estat seu de 68 dels 69 grans premis d’Itàlia.
Charlie Whiting, màxim responsable esportiu de la F-1, mort en vigílies del primer GP del 2019, ja va inspeccionar Zandvoort a finals de l’any passat i va emetre una opinió positiva, tot i que les instal·lacions necessiten una profunda posada al dia.