Oriol Servià disputarà per 12a vegada les 500 milles d’Indianapolis
Indycar. El pilot català pilotarà un Dallara Honda del mateix equip amb el qual va competir el 2016, amb James Hinchcliffe i Marcus Ericsson com a companys
Oriol Servià disputarà per dotzena vegada les 500 Milles d’Indianapolis, que arribaran a la seva 103a edició l’últim cap de setmana de mes. Ho farà gràcies a un acord d’última hora amb l’equip MotoGator Stange Racing with Arrow Schmidt Peterson Motorsports, a bord d’un monoplaça Dallara IR-18 amb motor Honda i el dorsal 77. Ja hi va fer unes sessions de test fa dues setmanes i és el mateix equip amb el qual hi va disputar l’edició del centenari (2016). Des d’avui mateix lluitarà per una plaça en la graella, de la qual quedaran fora tres dels 36 inscrits.
Els seus companys d’equip seran James Hinchcliffe i l’expilot de F-1 Marcus Ericsson, debutant a les 500 milles. “Els equips intel·ligents intenten tenir una tercera o quarta inscripció que els dona una bala més per guanyar”, ha explicat Servià, que ja havia competit amb Arrow SPM a l’oval d’Indiana l’any 2016 (10è en qualificació i 12è al final).
En aquest equip Servià (Pals, 1974) es retrobarà amb l’enginyer Bruno Couprie, amb qui va treballar l’any 2011 amb Newman Haas en la que ha estat una de les seves millors actuacions a Indy (tercer en la graella, sisè al final). El millor resultat, però, el va obtenir l’any següent amb DR&R, a un pas del podi final (quart). L’any passat liderava la cursa durant 16 voltes de la part final apostant per una neutralització de la cursa que no va aparèixer i el va obligar a posar combustible quan era segon, a tres voltes del final. El pilot català ja ghavia treballat amb Arrow SPM per desenvolupar per encàrrec d’Honda el paquet aerodinàmic dels IndyCar del 2018. “Té molta experiència, però també té molta experiència amb el nostre equip. Aporta una nova perspectiva. És un pilot a qui podem asseure en un cotxe de competició i sintonitzar-hi de seguida”, apunta Taylor Kiel, el gerent d’Arrow SPM.
“He competit amb l’Oriol en el nostre equip i contra l’Oriol en un altre equip, i prefereixo tenir-lo en el nostre equip”, explica el copropietari de l’equip, Schmidt. “Tenim un pilot que ja ha fet la pole i ha liderat les 500 Milles un munt de voltes i un debutant pur que necessita moltes atencions, i ens és fonamental tenir un tercer pilot que pugui fer la feina sense preguntar, sense necessitar consell”.