Oriol Servià, classificat per a Indianapolis
Motor. Amb una mitjana de 367 km/h, el pilot de Pals es col·loca en el dinovè lloc de la graella de les 500 Milles, que es disputarà el diumenge 26 de maig
Objectiu complert per a Oriol Servià en la seva dotzena participació en les 500 Milles d’Indianapolis. En l’entrenament cronometrat que ha acabat aquesta mitjanit, hora catalana, el pilot gironí ha aconseguit un lloc en la graella de la cursa, que es disputarà el pròxim diumenge 26 de maig.
Amb 36 pilots en lluita pels 33 llocs de la graella (onze línies de tres pilots cadascuna), el pilot del Dallara-Honda número 77, del MotoGator Team Stange Racing with Arrow Schmidt Peterson Motorsports, ha fet una mitjana de 366,9 km/h en el seu primer intent de qualificació (quatre voltes llançades a l’oval de 2,5 milles o 4 quilòmetres). La prestació l’ha col·locat en el quinzè lloc provisional i el dinovè final. Servià n’ha tingut prou amb aquest intent i no ha necessitat tornar a la pista per intentar millorar la mitjana i garantir-se un lloc a la graella.
Tal com estipula el peculiar sistema qualificatiu d’Indianapolis, la jornada ha deixat definits els llocs desè al trentè de la graella, de manera que el veterà pilot de Pals prendrà la sortida des de l’interior de la setena línia, amb el dinovè millor registre. El trentè i últim pilot classificat aquest dissabte ha estat l’anglesa Pippa Mann (Dallara-Chevrolet, Clauson-Marshall Racing), amb 365,7 km/h, que ha deixat fora Fernando Alonso (Dallara-Chevrolet).
El pilot espanyol de McLaren Racing ha fet cinc intents de qualificació, però no ha passat del 31è lloc (365,6 km/h), entorpit per una punxada lenta en el seu primer intent i l’accident que va tenir els dies previs, durant els entrenaments lliures. Els bicampió del món i els altres pilots classificats a partir del 31è lloc hauran de disputar diumenge la repesca anomenada Last Row, en la qual es jugaran els tres llocs de l’onzena i última línia de la graella. Els tres pilots més lents quedaran eliminats de la cursa.
El pilot més ràpid del dia ha estat Spencer Pigot (Dallara-Chevrolet, Ed Carpenter Racing), amb 370,3 km/h, que lidera el grup dels nou primers classificats. Aquests pilots participaran diumenge en la sessió Fast Nine, en què lluitaran per les tres primeres línies de la graella i, de retruc, la posició preferent. Els quatre primers classificats del dia muntaven motors Chevrolet, més competitius que els Honda, l’altre proveïdor de mecàniques (els xassissos són tots Dallara i els pneumàtics, Firestone). El millor pilot d’Honda ha estat Colton Herta (Harding Steinbrenner Racing), cinquè, amb 369,3 km/h, que també és el primer dels set debutants.