Amb valor afegit
Petrucci guanya el GP d’Itàlia per davant de Marc Márquez, però el cerverí supera Dovizioso i és més líder del mundial
Rins s’escapa al capdavant amb les Ducati i l’Honda del 93 i entra quart havent arrencat tretzè
Les primeres voltes del GP d’Itàlia de Moto GP van fer pensar que Marc Márquez havia sortit disposat a escapar-se i a aconseguir la tercera victòria seguida del curs de punta a punta. Però era un miratge. “He intentat tibar, però he vist que no era el dia”, va explicar després. El de Mugello, amb una recta d’1,1 quilòmetres, és un circuit Ducati, on Márquez fa cinc anys que no guanya. Dit i fet, va vèncer una bala vermella, però no la 4 del cap de files, Andrea Dovizioso, sinó la 9 de Danilo Petrucci. Entre tots dos va entrar Marc Márquez, a només quatre centèsimes de Petrux. Un resultat que podria tenir un pes decisiu amb vista al títol. “Aquí tocava defensar-se, i fer-ho amb un segon lloc davant de Dovi i Rins està molt bé”, va asseverar el 93.
La menció d’Àlex Rins palesa que el barceloní de Suzuki ja és un més del selecte grupet d’aspirants a tot. Rins arrencava tretzè perquè no havia superat el tall de la Q1 dissabte, però al cap de tres voltes ja era quart. Va ser l’únic capaç d’escapar-se al capdavant amb les Desmosedici i la RC213V. En l’últim gir va intentar ficar la roda davantera davant de Dovi, però es va haver de conformar amb un quart lloc que diu molt del nivell del seu exercici en cursa i de la bondat de la GSX-RR. “Li ha faltat una mica de moto”, va admetre el cap de Hamamatsu, Davide Brivio.
Petrucci fa de Lorenzo
Com fa quinze dies, a Le Mans, Marc Márquez va sortir com un esperitat després de veure com el seu germà Àlex aconseguir la segona victòria seguida del curs en Moto 2, sol al capdavant. Però el seu màxim avantatge va ser inferior a les tres dècimes, i en la sisena volta va caure al cinquè lloc, superat per les Ducati de Petrux i Dovi, la satèl·lit de Jack Miller, i Rins. Els dos catalans van superar l’australià en el vuitè gir, just quan Valentino Rossi va anar a terra. El de Yamaha rodava a la cua després d’una sortida de pista anterior, entorpit per l’altra Suzuki, del balear Joan Mir. Rins no es va conformar i tot seguit va superar Márquez i Petrux, i va atacar el primer lloc de Dovi. A partir d’aquí va rodar sempre quart, però sense perdre la roda del trenet capdavanter.
Petrucci duia la iniciativa quan la cursa va entrar en les quatre últimes voltes (de 23). Llavors Dovi el va superar, però Petrux s’hi va tornar de seguida i va demostrar que a Borgo Panigale no hi havia ordres d’equip malgrat que Andrea s’hi jugava el lideratge del mundial, que hauria recuperat si Ducati hagués signat un doblet encapçalat per ell.
En l’última volta, amb les dues Desmosedici en paral·lel en la llarguíssima recta, Márquez va agafar un rebuf estratosfèric que el va enlairar fins al primer lloc, però també el va fer arribar massa ràpid al primer revolt. Va entrar llarg per fora, amb Dovi al costat, mentre Petrux es va llançar per dins i els va superar tots dos. El 4 va haver d’aixecar la moto per no topar amb el seu company i amic (viuen a prop, a Forlì, i s’entrenen junts) i va perdre pistonada, cosa que el va relegar al tercer lloc, empaitat per Rins.
Petrucci es va treure un pes del damunt amb la seva primera victòria en el mundial. Fa un any, Jorge Lorenzo va guanyar també al Mugello per primer cop amb la Ducati, abans d’anunciar el seu pas a Honda, cosa que va fer possible l’ascens de Petrux de l’equip satèl·lit Pramac a l’oficial. Ahir el mallorquí només va ser tretzè amb la segona Honda HRC, a 20.8 de Danilo.
La resta de pilots catalans van puntuar, tret de Tito Rabat (Avintia Ducati), fora de combat per una avaria abans de la sortida. Maverick Viñales (Yamaha) va entrar sisè; Pol Espargaró (KTM), novè, i el seu germà Aleix (Aprilia), onzè. Tots ells correran a casa en la pròxima cursa, el GP de Catalunya, la setmana que ve.
PROTAGONISTES
LA DADA
Àlex Márquez repeteix en Moto 2
Després de més d’un any (25 curses) sense guanyar, Àlex Márquez va aconseguir al Mugello la segona victòria seguida del curs en Moto 2. Igual que a Le Mans, fa quinze dies, el cerverí es va escapar en solitari un cop es va haver enlairat fins al primer lloc. “He controlat la cursa, però no esperava agafar una diferència tan gran”, va explicar. El cap de files de l’equip Marc VDS ja s’ha ficat de ple en la lluita pel títol: només dos punts el separen de Baldassarri.