Aroma de benzina al Passeig de Gràcia
Motor. Repsol celebra els 50 anys en competició amb una exposició de motos i cotxes històrics en aparadors emblemàtics de l’avinguda barcelonina i els carrers adjacents
El Gran Premi de Catalunya de Moto GP escalfa motors. Des d’avui i fins al 16 de juny, el dia de les curses del mundial al Circuit de Barcelona-Catalunya, el passeig de Gràcia serà la seu d’una exposició commemorativa dels 50 anys de Repsol en competició. La particularitat és que els 21 cotxes i motos històrics exposats s’han repartit en una vintena de vestíbuls i aparadors emblemàtics de l’avinguda barcelonina i els carrers adjacents, de manera que l’aroma de benzina s’escamparà virtualment pel cor comercial de la ciutat i, de retruc, serà una crida per assistir a la cita catalana del mundial, del 14 al 16 de juny, a Montmeló.
L’exposició s’ha presentat aquest migdia a l’Hotel Casa Fuster, al capdamunt del passeig de Gràcia, amb la presència d’un munt de pilots vinculats ara o en el passat a Repsol, a més de tres motos històriques: l’Honda NSR500 del 1997 de Mick Doohan (roman exposada a l’hotel Alma, del carrer Mallorca), la Derbi 50cc del 1971 d’Ángel Nieto (joieria Uno de 50, al passeig de Gràcia) i l’Honda RC213V, vigent campiona del món amb Marc Márquez (hotel Alexandra, també al carrer Mallorca).
Altres vehicles exposats són l’Arrows A20 del 1999, de Pedro de la Rosa; l’Honda NSR250 del 1989, de Sito Pons; la Montesa Cota 4RT del 2018, de Toni Bou, i la KTM LC4 660R del 2006, de Marc Coma.
Les màquines exposades il·lustren la diversitat de disciplines de la vinculació de Repsol amb el motor, que va arrencar el 1969, quan Salvador Cañellas va lluir el seu logotip en la Copa R-8 TS. El veterà pilot, encara en actiu en les competicions de vehicles clàssics, ha estat un dels assistents a la presentació, al costat d’Àlex Crivillé, Carles Cardús i Emili Alzamora (motociclisme); Nani Roma, Joan Porcar, Lucas Cruz, Salvador Servià i Marc Coma (Dakar), i Pedro de la Rosa, Lluís Pérez-Sala i Jaume Alguersuari (fórmula 1).
La responsable de patrocinis de Repsol, Bárbara Bertrand, ha destacat que la petroliera veu la competició com un “banc de proves” per als seus productes, i que mai han volgut ser un “simple patrocinador sinó un actor clau de l’equip”. Res il·lustra millor aquesta filosofia que la llarga relació de la companyia amb l’equip Honda HRC de Moto GP, que ja acumula 25 anys d’èxits –des de Mick Doohan i Àlex Crivillé fins a Marc Márquez–, o amb l’escola barcelonina Repsol Monlau Technical School, que dirigeix Emili Alzamora.