Motociclisme

Marc, atent a les Ducati

Amb Dovizioso i Petrucci donant guerra en les dues últimes curses, l’equip italià és el principal maldecap per a Márquez en el Gran Premi de Catalunya, que es disputa aquest cap de setmana a Montmeló

Marc Márquez arriba al Gran Premi de Cata­lu­nya com a líder del mun­dial amb 115 punts, 20 més que l’any pas­sat. El seu avan­tatge, però, és més petit que ales­ho­res perquè els rivals que l’asset­gen també han millo­rat el ren­di­ment. El segon clas­si­fi­cat del 2018 a aques­tes altu­res –sis cur­ses dis­pu­ta­des– era Valen­tino Rossi, amb 72 punts. L’astre italià repe­teix pun­tu­ació, però no posició. Ara és cinquè i, entre Márquez i Rossi, tres pilots més que­den inclo­sos en el grup d’aspi­rants per gua­nyar el mun­dial: els ita­li­ans Andrea Dovi­zi­oso (103) i Danilo Petrucci (82) i el català Àlex Rins (88).

Els cinc pri­mers clas­si­fi­cats han pujat, com a mínim, dos cops al podi aquest inici de tem­po­rada. Márquez encara no n’ha bai­xat, a excepció del Gran Premi de les Amèriques, on va tenir una cai­guda quan era líder des­ta­cat. És l’únic dels qua­tre pri­mers clas­si­fi­cats amb un zero en el seu case­ller, però això no ha apar­tat el campió del món del lide­ratge.

A Mont­meló, Márquez tindrà feina a con­te­nir els seus rivals, espe­ci­al­ment els de Ducati, amb qui va pro­ta­go­nit­zar una última volta elec­trit­zant a Muge­llo. Tant Dovi­zi­oso com Petrucci han acom­pa­nyat Márquez en el podi de les dues últi­mes cur­ses, amb la par­ti­cu­la­ri­tat que el segon va estre­nar el seu pal­marès de victòries a Moto GP en la cursa de casa seva. Els pre­ce­dents a Mont­meló afa­vo­rei­xen la marca ita­li­ana, que ha gua­nyat la cursa cata­lana tant el 2017 (Dovi­zi­oso) com el 2018 (Lorenzo). Honda, en canvi, només hi ha gua­nyat qua­tre vega­des en 17 tem­po­ra­des de Moto GP i no ha pujat al lloc més alt del podi des del 2014, any en què Márquez va acon­se­guir-li el seu únic tri­omf en la cate­go­ria reina (dos en total).

El català, que enca­dena ara dos segons llocs a Mont­meló, se sent, mal­grat la pressió de Ducati, opti­mista res­pecte de la cursa de casa: “La moto i jo estem en una posició molt bona ara. He pogut des­can­sar entre cur­ses i estic de tor­nada al màxim. Arri­bem a Mont­meló en bona forma després de Muge­llo.” La moto, cer­ta­ment, ha aug­men­tat la seva velo­ci­tat punta, i fins i tot Jorge Lorenzo, segon pilot amb més victòries a Cata­lu­nya (5 per 7 de Rossi), es mos­tra con­fiat a tenir un bon paper després dels tests efec­tu­ats al Japó: “Va ser un viatge interes­sant, vam tre­ba­llar en coses que ens poden ser­vir aquest cap de set­mana.” El duet de Ducati també arriba amb expec­ta­ti­ves altes a Mont­meló. “L’equip ha gua­nyat aquí els dos últims anys, i con­fio que també serem com­pe­ti­tius aquest cap de set­mana. [...] Pas­sem per una fase cru­cial del cam­pi­o­nat i hem de con­ti­nuar sumant tants punts com sigui pos­si­ble”, explica el sub­campió del món Dovi­zi­oso. Petrucci con­si­dera que serà una cursa igua­lada com a Muge­llo: “M’espero una altra bata­lla, però som cons­ci­ents del nos­tre poten­cial. L’objec­tiu, com en les últi­mes cur­ses, serà el podi.” En la lluita per la victòria també s’hi ha de comp­tar Àlex Rins, que, com Petrucci, aquest any també ha estre­nat el seu pal­marès de victòries en la cate­go­ria reina. El rei de les remun­ta­des ha demos­trat que és un pilot a tenir en compte, mal­grat que el seu baix ren­di­ment en els entre­na­ments –el setè lloc a Aus­tin és la seva millor qua­li­fi­cació aquest any– l’obliga a sor­tir massa enrere en la gra­e­lla. “Mont­meló és simi­lar a Muge­llo i té parts que podrien adap­tar-se a la nos­tra moto, així que hi arribo amb con­fiança”, explica el pilot català.

En la nòmina de favo­rits no es pot des­car­tar Valen­tino Rossi, el pilot amb més victòries a Mont­meló en la cate­go­ria reina (set). “És una pista que real­ment m’agrada”, asse­gura l’italià, tot i ser cons­ci­ent que neces­sita millo­rar el ren­di­ment: “Inten­ta­rem fer tot el pos­si­ble per solu­ci­o­nar els pro­ble­mes que tenim i acon­se­guir-hi el millor resul­tat.” El seu com­pany a Yamaha, l’empor­danès Mave­rick Viñales, con­fia que podrà fer un salt de qua­li­tat al Cir­cuit: “Aquest és un traçat molt espe­cial per a mi, m’agrada i hi dis­fruto. Per què no un podi? Aquest és sem­pre el nos­tre objec­tiu.”

Els ger­mans Espar­garó arri­ben a la cursa de casa en situ­a­ci­ons dife­rents. Pol (KTM) sem­bla que ha fet un salt en el ren­di­ment de la seva moto, men­tre que Aleix con­ti­nua amb pro­ble­mes per afi­nar la seva Apri­lia. Tito Rabat (Ducati) tindrà l’objec­tiu d’aca­bar en la zona de punts.

Àlex Márquez es pot situar líder

En la categoria mitjana, la millora evident d’Àlex Márquez va deixar el pilot de Cervera a només dos punts del lideratge, ocupat per Lorenzo Baldassarri, després de la cursa de Mugello. Márquez encadena dues victòries i ha deixat definitivament enrere les males sensacions de l’inici de temporada. Ara depèn d’ell mateix per convertir-se en el nou líder de la categoria. Ho aconseguiria amb una tercera victòria consecutiva, independentment del resultat del seu rival italià. Márquez ha aconseguit dos podis consecutius a Catalunya, on ha guanyat dues vegades. A Moto 3 es viurà, també, un duel igualadíssim entre el valencià Aron Canet, líder de la categoria, i l’italià Lorenzo Dalla. Als dos pilots els separen només dos punts.

Pedrosa tornarà a la competició

Dani Pedrosa reapareixerà en competició entre el 13 i el 15 de setembre per participar en el trofeu memorial Barry Sheene. El pilot de Castellar del Vallès, que va retirar-se del mundial la temporada passada, va fer els seus primers tests com a provador de KTM la setmana passada en una sessió privada al circuit de Brno. Pedrosa havia tingut una lesió aquest hivern que havia ajornat la seva estrena com a pilot de proves de la marca austríaca. El vallesà també participarà dilluns que ve en els tests que es faran al Circuit de Barcelona-Catalunya, l’endemà del Gran Premi.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)