El ral·li Catalunya perd el tram mediàtic de Montjuïc
Motor.
Els responsables del 55è Rallye RACC Catalunya Costa Daurada han confirmat avui que el tram de Montjuïc recuperat l’any passat després de l’absència del 2017 i que permetia visualitzar la marca Barcelona i promocionar la competició, cau de l’itinerari. En virtut a un pacte establert l’any passat amb el govern municipal d’Ada Colau, l’especial tindrà caràcter biennal. I més, ara que Colau ha revalidat l’alcaldia. Un canvi en el consistori hauria obert la possibilitat d’una nova negociació.
Entre les novetats de la propera edició hi ha un nou tram de terra, Horta-Bot (divendres 25). En els tres dies de cursa, un sobre terra i dos sobre asfalt, es faran 17 trams cronometrats i un total de 325,1 km. La prova manté el tram urbà de Salou (dissabte 26) i se celebra per 15è any consecutiu a la Costa Daurada i a Port Aventura. El ral·li porta 29 anys en el mundial.
La prova catalana, l’única del mundial que combina la terra i l’asfalt, serà la tretzena i penúltima del calendari del mundial i es desenvoluparà una vegada més íntegrament per les carreteres tarragonines entre el 24 i el 27 d’octubre. De moment, el mundial presenta una apassionant lluita entre l’estonià Ott Tänak (Toyota), que acumula 150 punts en vuit curses, i el francès Sebastien Ogier (Citroën), que té 146 punts i li trepitja els talons.
Les característiques de l’itinerari i les seves novetats s’han donat a conèixer en un acte on hi ha intervingut el president del Patronat de Turisme de la Diputació, Martí Carnicer; el president del RACC, Josep Mateu; l’alcalde de Salou, Pere Granados; el director del Consell Català de l’Esport de la Generalitat de Catalunya, Antoni Reig, i, el director de l’àrea esportiva del RACC, Aman Barfull, qui ha donat tots els detalls tècnics de la competició.