Fórmula 1

Tirania implacable

Fórmula 1. Mercedes torna a ocupar la primera línia de la graella en el GP de França. Leclerc és tercer amb el millor Ferrari, però Vettel queda relegat al setè lloc, rere els dos McLaren

Ferrari continua llepant-se les ferides al circuit provençal de Paul Ricard. Si divendres els comissaris esportius van refusar reobrir el cas de la penalització que va costar la victòria al Quebec a Sebastian Vettel, ahir els bòlids vermells no van entrar en cap moment en la lluita per la posició preferent del GP de França, que va ser un assumpte privat entre els Mercedes. Tampoc entre els W10 hi va haver gaire història, amb una prestació insuperable de Lewis Hamilton.

El seu company Valtteri Bottas va tancar el divendres en la primera posició; dissabte al matí va ser el més ràpid en l’últim entrenament lliure, i també va liderar les dues primeres mànegues del qualificatiu. Arribats a la Q3, però, Hamilton va destapar el pot de les essències i va capgirar la situació. En el primer intent va fer 1:28.448, una dècima i mitja més ràpid que Bottas. En el segon encara va baixar una dècima llarga més, mentre el pilot finlandès tancava una volta erràtica (1:29.419), sense poder millorar el registre anterior.

És la tercera pole del curs de Hamilton, la sisena d’un Mercedes, i el sisè cop en vuit curses que les dues fletxes de plata ocupen la primera línia de la graella, cosa que Ferrari només va ser capaç de fer en la segona cita del curs, a Bahrain, quan una avaria va costar una victòria segura a Charles Leclerc. Ahir el monegasc va col·locar el millor SF90 tercer, però a més de sis dècimes del W10 capdavanter.

Sorprenen els McLaren

Més galdós encara va ser el paper del teòric cap de files de Maranello, Sebastian Vettel. El pilot alemany va fer avortar el primer intent de la Q3, en notar un sobreviratge excessiu en el cotxe, i en el segon i definitiu només va fer el setè millor temps, a gairebé un segon i mig de Hamilton. No només el va superar Max Verstappen, quart amb el millor Red Bull, sinó també els dos McLaren, que es van enlairar fins a la tercera línia de la graella. Els bòlids taronja van ser la sorpresa positiva del dia, amb el debutant Lando Norris, cinquè, i Carlos Sainz, sisè.

Juntament amb Daniel Ricciardo (Renault), vuitè, els vuit primers classificats de la graella van superar el tall de la Q2 amb el pneumàtic mitjà, cosa que en la cursa els permetrà estalviar-se l’ús del tou, que té molt desgast.

LA DADA

1r Lewis Hamilton (Mercedes) 1:28.319 2n Valtteri Bottas (Mercedes) 1:28.605 3r Charles Leclerc (Ferrari) 1:28.965 4t Max Verstappen (Red Bull-Honda) 1:29.409Lando Norris (McLaren-Renault) 1:29.418Carlos Sainz (McLaren-Renault) 1:29.522Sebastian Vettel (Ferrari) 1:29.799Daniel Ricciardo (Renault) 1:29.918Pierre Gasly (Red Bull-Honda) 1:30.184 10è Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo-Ferrari) 1:33.420 11è Alex Albon (Toro Rosso-Honda) 1:30.461 12è Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari) 1:30.533 13è Nico Hülkenberg (Renault) 1:30.544 14è Sergio Pérez (Racing Point-Mercedes) 1:30.738 15è Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) 1:31.440 16è Romain Grosjean (Haas-Ferrari) 1:31.626 17è Lance Stroll (Racing Point-Mercedes) 1:31.726 18è Robert Kubica (Williams-Mercedes) 1:33.205 19è Daniil Kviat (Toro Rosso-Honda) 1’31.564* 20è George Russell (Williams-Mercedes) 1’32.789* (*) Penalitzats per l’ús d’elements mecànics extres. Temps màxim de qualificació: 1:36.888 (107% millor temps Q1)
60
‘poles’
de Hamilton en 127 curses disputades amb Mercedes (47%). En total, 86 en 237 curses (36%).
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)