Fórmula 1

Cada cop més dominant

Hamilton aconsegueix en el GP de França la quarta victòria seguida, la sisena en les vuit curses disputades

Bottas completa un nou doblet de Mercedes, però pateix per parar els peus a Leclerc al final

L’última de les 53 voltes del GP de França va il·lustrar l’abast del domini de Lewis Hamilton en el circuit provençal de Paul Ricard i, de retruc, l’autoritat amb què ha esdevingut l’amo i senyor del campionat del món de fórmula 1 d’enguany. El pilot de Mercedes va tancar la seva cavalcada en solitari amb un registre d’1:32.764 per completar els últims 5.842 metres de la cursa. Calçat amb rodes del compost dur –segons Pirelli, 1.2 segons més lentes que les toves–, el líder va esgarrapar ni més ni menys que vuit dècimes al millor temps anterior, establert pel seu company Valtteri Bottas en la volta 43.

Però el més significatiu és la comparació amb el registre de Sebastian Vettel. El pilot de Ferrari rodava cinquè, en terra de ningú, i ho va aprofitar per fer una segona parada a boxs quan faltaven dues voltes, per muntar rodes toves i endur-se el puntet amb què ara es premia la millor volta de la cursa. Ho va aconseguir... per ben poc. Vettel va fer 1:32.740, només 24 mil·lèsimes més ràpid que Hamilton, que, contra el parer de l’equip, no volia deixar ni les engrunes per als rivals. El 44 va liderar de punta a punta i va conquerir així la quarta victòria seguida del curs, la sisena en les vuit curses disputades. Per la seva banda, l’equip de l’estrella de tres puntes es manté imbatut el 2019, quan ja s’ha disputat un terç de la temporada.

McLaren, a to

Bottas va arrodonir el triomf de Hamilton completant el sisè doblet del curs de les fletxes de plata. Tanmateix, el pilot finlandès va suar la cansalada per parar els peus a Charles Leclerc en les últimes voltes. Només en faltaven tres quan la cursa es va neutralitzar virtualment, per enretirar el piló de plàstic que Alex Albon havia tombat en el primer revolt. En la represa, Bottas es va trobar amb les rodes fora de la seva finestra òptima de treball i es va veure encalçat pel pilot monegasc de Ferrari, que no es va rendir fins a l’últim revolt. El 77 va creuar la meta a 18 segons del vencedor, la diferència més àmplia del curs d’ençà que ell mateix va batre Hamilton en la cita inaugural, a Austràlia, per 20.8.

Max Verstappen va entrar quart, al davant de Vettel, i l’últim pilot en la volta del líder va ser Carlos Sainz, sisè. El pilot madrileny va superar el seu company Lando Norris en la sortida i fins a la bandera de quadres només el Ferrari del tetracampió alemany el va avançar. L’altre McLaren, de Norris, el va empaitar tota la cursa, però Sainz tenia la situació controlada, augmentant el ritme quan calia per tenir a ratlla el jove Lando, de 19 anys, debutant aquest any. En les últimes voltes, però, un problema hidràulic va endurir la direcció de Norris i va entorpir el seu exercici. Això el va deixar a mercè de Daniel Ricciardo, que el va superar en l’últim pas per la xicana, al bell mig de la recta del Mistral. L’australià de Renault, però, va anar llarg sobre el piano i va forçar una lleugera sortida de pista del McLaren, que va caure al desè lloc sota la bandera de quadres, també rere Kimi Räikkönen i Nico Hülkenberg, que van treure suc de l’estratègia de començar la cursa amb el compost dur i acabar amb el mitjà, mentre que els vuit primers havien sortit amb el mitjà i van canviar al dur.

Els comissaris esportius van investigar la maniobra de Ricciardo i el van penalitzar amb deu segons, per provocar la sortida de pista de Norris i per guanyar un avantatge fora de la pista, cosa que el va relegar fora dels punts.

LA DADA

50
doblets
acumula Mercedes. Ha desbancat McLaren (47) i només el precedeix Ferrari (83).

PROTAGONISTES

Per primer cop, hem estat el quart cotxe més ràpid. Ha estat un sisè lloc relativament fàcil i còmode
Carlos Sainz
M’he divertit. He pogut tibar al final, però se m’han acabat les voltes [per superar Bottas]
Charles Leclerc
He sortit bé i, un cop he trobat el meu ritme, ja no he mirat enrere. Però he continuat tibant
Lewis Hamilton
1rLewis Hamilton (Mercedes)1h24:31.198
2nValtteri Bottas (Mercedes)a 18.056
3rCharles Leclerc (Ferrari)a 18.985
4tMax Verstappen (Red-Bull-Honda)a 34.905
Sebastian Vettel (Ferrari)a 1:02.796
Carlos Sainz (McLaren-Renault)a 1:35.462
Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari)a 1 volta
Nico Hülkenberg (Renault)a 1 volta
Lando Norris (McLaren-Renault)a 1 volta
10èPierre Gasly (Red Bull-Honda)a 1 volta
11èDaniel Ricciardo (Renault)a 1 volta
12èSergio Pérez (Racing Point-Mercedes)a 1 volta
13èLance Stroll (Racing Point-Mercedes)a 1 volta
14èDaniil Kviat (Toro Rosso-Honda)a 1 volta
15èAlex Albon (Toro Rosso-Honda)a 1 volta
16èAntonio Giovinazzi (A. Romeo-Ferrari)a 1 volta
17èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)a 1 volta
18èRobert Kubica (Williams-Mercedes)a 2 voltes
19èGeorge Russell (Williams-Merc.)a 2 voltes
ret.Romain Grosjean (Haas-Ferrari)44 voltes
LÍDERS SUCCESSIUS
L. Hamilton, volta 1 a 53
VOLTA RÀPIDA
S. Vettel (1:32.740, a 226,775 km/h)v. 53
CAMPIONAT DE PILOTS
1rLewis Hamilton (Mercedes)187
2nValtteri Bottas (Mercedes)133
3rSebastian Vettel (Ferrari)111
4tMax Verstappen (Red-Bull-Honda)100
Charles Leclerc (Ferrari)87
Pierre Gasly (Red-Bull-Honda)37
Carlos Sainz (McLaren-Renault)26
Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari)19
Daniel Ricciardo (Renault)16
10èNico Hülkenberg (Renault)16
11èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)14
12èLando Norris (McLren-Renault)14
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rMercedes338
2nFerrari198
3rRed Bull-Honda137
4tMcLaren-Renault40
Renault32
Racing Point-Mercedes19
Alfa Romeo-Ferrari19
Toro Rosso-Honda17
Haas-Ferrari16
PRÒXIMA CURSA
GP d’Àustria, 29 de juliol

Per emmarcar

Sainz va ser el millor dels altres i l’últim pilot en la volta del líder. El madrileny referma el sisè lloc en la general.

Per oblidar

En la cursa de casa de Renault, Ricciardo va perdre el setè lloc per una sanció, que el va relegar fora dels punts.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)