Un quart de segle de resistència a Montmeló
Motociclisme. La 25a edició de les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme es disputaran del 5 al 7 de juliol al Circuit de Barcelona-Catalunya
El Circuit de Barcelona-Catalunya ja té a punt l’edició d’aquest any de les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme, que es disputaran del 5 al 7 de juliol al traçat de Montmeló i que, per segon any, comptaran amb el patrocini d’AMV Assegurances. Serà una edició molt especial, ja que es compleixen 25 edicions d’ençà que el 1995 es va recuperar aquesta prova clàssica de la resistència motociclista, que la Penya Motorista Barcelona havia organitzat al circuit urbà de Montjuïc entre el 1955 i el 1986. La presentació de la 25a edició s’ha fet aquest migdia al Circuit de Barcelona-Catalunya, on una part dels equips participants estaven fent assajos amb vista a la gran cursa. Se n’han inscrit 56, la xifra més alta dels últims tres anys, 23 dels quals són catalans, un balear i 27 francesos.
Entre els equips de casa, un any més la rivalitat entre Folch Endurance (11 victòries), de Reus, i Kawasaki Català (7, incloent-hi l’any passat), de Molins de Rei, animarà el desenvolupament de la cursa, amb permís dels equips francesos més potents i del també molinenc Proelit Racing, que va ser segon el 2017.
Els representants dels tres equips han participat en l’acte. “La victòria de l’any passat és la que m’ha deixat més satisfet, tot i que el 2003, el primer any que vam guanyar en Folch, em semblava mentida”, ha reconegut el patró Eduard Català. Per la seva banda, Carmina Folch ha revelat l’estratègia més adequada per afrontar una cursa que engegarà el dissabte dia 6, al migdia, i s’acabarà l’endemà a la mateixa hora: “Volem fiabilitat i constància; cal anar a poc a poc i bona lletra.” En representació del Proelit, Joan Sardanyons –un dels pilots del segon lloc del 2017, i ara cap de l’equip– ha manifestat la intenció de “donar guerra” als equips veterans.
També ha assistit a la presentació Xènia Rodríguez, l’única pilot catalana de les tres que hi participen. La pilot de Celrà debuta en les 24 Hores amb l’equip FRM 91, que hi competeix per segon cop. “Fa sis anys que corro amb motos de 600 cc, però en unes 24 hores tot és diferent. Volem acabar, i fer-ho el més amunt possible”, ha dit. En la categoria de 600 (SST6), el vencedor els dos últims anys ha estat l’equip balear B the Travel Brand Endurance. “És increïble competir en aquesta cursa, al costat d’aquests equips, que són el top de la resistència”, ha reconegut un dels seus pilots, el mallorquí Raúl de Arriba.
Ronda d’aniversari
I és que, com ha manifestat el president de la Federació Catalana de Motociclisme, Josep Maria Mañé –el 1995, l’any de la primera edició, era el cap de cronometratge de la cursa–, les 24 Hores són “la màxima expressió del motociclisme amateur”. Per això mateix, el Circuit ha tingut la pensada de celebrar el 25è aniversari amb una activitat destinada als aficionats. Serà la Ronda del 25è aniversari, un itinerari per a motos touring, o de carretera, per les comarques del Vallès, Osona i el Bages, amb sortida i arribada el mateix dia 6 al Circuit –on es faran dues voltes de forma controlada– i uns 210 quilòmetres de recorregut. La Ronda s’acabarà amb un dinar dins del Circuit i està limitada a 500 inscrits (visitar www.rondamoto.com). “És una manera de pensar en l’afició que viu la moto i fer que vingui encara més gent al Circuit per disfrutar de les 24 Hores”, ha explicat el director de la instal·lació vallesana, Joan Fontserè.