Victòria francesa sense Folch ni Català
Motociclisme. L’equip BMD Performance guanya les 24 Hores de Catalunya, marcades per l’accident mortal d’Aureli Martínez divendres
Ni teva ni meva. Yamalube Folch Endurance i Kawasaki Català Aclam han fet un parèntesi en el seu domini aclaparador del palmarès de les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme, que ahir al migdia van tancar la 25a edició al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb l’assistència de 20.900 espectadors. Tant l’equip reusenc com el molinenc van haver de plegar, cosa que va posar la catifa vermella per a l’equip francès BMD Performance (Dos Santos, Plancassagne, Coubard i Delcour), en una edició marcada per l’accident mortal d’Aureli Martínez, de 56 anys, divendres. En record seu, la família de les 24 Hores va fer un minut de silenci abans de la sortida, que van prendre 53 dels 56 inscrits, ja que l’equip vilanoví Motocrom, amb el qual participava el pilot maresmenc, va retirar les seves tres motos.
Remuntada d’FR Moto
Català (Ferrer, Pilot, Denis i Loiseau) va dominar de bon començament, però la cavalcada es va interrompre just abans de tancar la vuitena hora, quan una avaria elèctrica va dur la moto guanyadora el 2018 a boxs. Dues hores més tard, a les deu de la nit, Eduard Català va confirmar l’abandonament, sense haver pogut localitzar l’avaria. Com a consol els va quedar la millor volta de la cursa, 1:47.888, un segon més ràpida que la del vencedor, BMD.
Encara més matiner va ser l’adeu de Folch (Vallcaneras, Tizón, Silva i Sanchís). Tot just s’havia completat una hora i mitja de cursa quan la Yamaha va trencar el motor, un propulsor acabat d’estrenar en l’entrenament nocturn de divendres.
Sense Folch ni Català, l’equip de Bigues i Riells FR Moto (Coghlan, Cretaro, P. Rodríguez i Rubio) s’hauria pogut ficar de ple en la lluita per la victòria –van fer la segona millor volta, 1:47.915–, però una caiguda en la tercera hora els va enfonsar en la classificació. Van caure fins al 34è lloc, però van remuntar amb pas ferm fins al podi, per bé que lluny dels líders francesos, BMD i OG Motorsport (Charpin, Diguet, Hugot i Hedelin).
Poc abans del problema de Català –i d’un petit xàfec que va remullar breument la pista–, el també equip molinenc Proelit (Alarcos, Poyatos, Palomares i Ganfornina) va plegar per una caiguda, quan eren quarts. Aquestes baixes van enlairar l’Institut Castellarnau (Valls, Guillamet, F. Rodríguez i R. Martínez), de Sabadell, fins al cinquè lloc, segon en O-SBK, rere els vencedors. Cal destacar l’actuació de l’equip balear B the Travel Brand (López, Roser, De Arriba i Daviu), desè absolut i primer en SST6 per tercer any seguit.