Motociclisme

Doblet clar i català

Marc Márquez i Maverick Viñales entren primer i segon en el GP d’Alemanya, mentre que Rins cau quan era segon

El cerverí mana en la general de la categoria reina i el seu germà Àlex recupera el primer lloc en Moto 2

L’última cursa del mun­dial de velo­ci­tat abans de l’atu­rada esti­uenca ha estat un èxit per als pilots cata­lans. Marc Márquez i Mave­rick Viñales van acon­se­guir en el GP d’Ale­ma­nya el ter­cer doblet català del curs –el segon en vuit dies–, que hau­ria estat el segon tri­plet si Àlex Rins no hagués anat a terra quan era segon. Però el gran pro­ta­go­nista del dia va ser Márquez. El cer­verí va obte­nir una victòria auto­ritària a Sach­sen­ring, el seu feu par­ti­cu­lar, on es manté imba­tut en totes les cate­go­ries des del 2010. En l’ante­penúltima volta avan­tat­java Viñales de 6.8, reduïts a 4.5 sobre la línia de meta, que el Tro va cre­uar amb els braços ple­gats sobre el pit. La imatge il·lus­trava la supe­ri­o­ri­tat que el cer­verí sap tra­duir en números d’escàndol. La d’ahir va ser la seva cin­quena victòria del 2019, totes en soli­tari. Fa deu anys que sem­pre gua­nya cinc cur­ses pel cap baix. Un altre rècord per a un pal­marès d’or.

Per si no fos prou, el seu germà Àlex va girar full de la cai­guda d’Assen, la set­mana ante­rior, i va acon­se­guir la quarta victòria en les últi­mes cinc cur­ses. El resul­tat li va per­me­tre recu­pe­rar el pri­mer lloc de la gene­ral, que havia per­dut –sense culpa ni pecat– a Holanda. És el ter­cer cop aquest any que els ger­mans Márquez gua­nyen el mateix dia. No ho feien des del 2014. “Gai­rebé estic més con­tent pel doblet amb el meu germà que pel pri­mer lloc de la gene­ral”, va reconèixer Marc. Ja té 58 punts d’avan­tatge sobre Andrea Dovi­zi­oso, només cinquè ahir, batut en l’arri­bada pel seu com­pany de Ducati, Danilo Petrucci. Des del 2014, quan va gua­nyar les deu pri­me­res cur­ses, no havia tin­gut un marge tan inflat.

Sense mirar enrere

El moment més deli­cat de la cursa del cer­verí va ser l’arren­cada. La moto es va aixe­car i els seus com­panys en la pri­mera línia, Fabio Quar­ta­raro i Viñales, sem­blava que el supera­rien. A Sach­sen­ring? I ara! Marc es va arris­car en la fre­nada del pri­mer revolt per recu­pe­rar el pri­mer lloc, i ja no va mirar enrere. En la volta 10 (de 30), ja avan­tat­java Rins de tres segons, que al seu torn en tenia un de marge sobre Mack.

L’Honda satèl·lit de Cal Crutch­low era l’únic con­vi­dat en la caval­cada de cata­lans al cap­da­vant. En efecte, Quar­ta­raro havia retro­ce­dit al setè lloc en la pri­mera volta i va caure en el ter­cer revolt de la segona. Va ser la seva pri­mera cai­guda en cursa en Moto GP, i tot just la segona del 2019. En la volta 19 va ser el torn de Rins, que va caure tot sol per segona cursa seguida. Va ser en el revolt 11, el pri­mer de dre­tes després d’una llarga seqüència d’esquer­res en bai­xada. Lla­vors Viñales va here­tar el segon lloc, i va parar els peus a Crutch­low fins que l’anglès va per­dre pis­to­nada en les últi­mes vol­tes.

Les Ducati no es van dei­xar veure en la lluita pels llocs d’honor, i la satèl·lit de Jack Miller va rodar sovint al davant de les ofi­ci­als de Dovi i Petrux. Al final el van superar, però en l’ante­penúltim gir Danilo no va dub­tar a avançar també el seu teòric cap de files. Amb la segona Suzuki, el balear Joan Mir també va ata­car Miller, però l’aus­tralià va recu­pe­rar el sisè lloc al final. Mir, però, va pre­ce­dir Valen­tino Rossi, vuitè.

Rere el campió italià, Aleix Espar­garó ocu­pava una gran novena posició, igua­lant el millor resul­tat del curs, però va caure en el pri­mer revolt de la penúltima volta. Per la seva banda, Tito Rabat va pro­ta­go­nit­zar una gran remun­tada des de l’últim lloc de la gra­e­lla, fins a pren­dre-li l’onzè a Pol Espar­garó en l’última volta.

Tots aquests van ser actors secun­da­ris en l’exhi­bició de Marc Márquez al cap­da­vant, secun­dat per Viñales. “Marc estava a un altre nivell. Hem fet el que havíem de fer: ser segons i sumar molts punts”, va resu­mir l’empor­danès.

PROTAGONISTES

No està bé que ho digui, però la victòria m’ha costat menys que l’any passat. Al final, pilotava disfrutant
Marc Márquez

LA DADA

Pensava que no tenia prou ritme per escapar-me. Abans patia en aquest circuit, però ara em comença a agradar
Àlex Márquez
El segon lloc tal vegada era el millor que podríem fer aquí, així que hem assolit l’objectiu. Anem pel bon camí
Maverick Viñales
7
victòries
seguides de Márquez a Sachsenring en Moto GP. Iguala el rècord de Rossi a Mugello.

L’estrena de Moto-E

Sachsenring va ser l’escenari de la primera cursa de la nova copa del món de Moto-E, amb 18 motos elèctriques Energica totes iguals. Niki Tuuli en va ser el vencedor, empaitat per Bradley Smith i Mike Di Meglio. S’havien de fer set voltes, però en la sisena la caiguda de Savadori va malmetre les barreres de protecció, i la classificació es va establir al final de la cinquena (tot just 18,3 km en set minuts i mig). El barceloní Sete Gibernau va ser novè.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)