Més motor

Èxit popular en el retorn de les European Le Mans Series

Motor. L’equip G-Drive s’imposa en les 4 Hores de Barcelona, la primera cursa de prototips al Circuit de Barcelona-Catalunya en deu anys, amb l’assistència de més de 10.000 espectadors

L’equip G-Drive (Rusi­nov, Vergne i Van Uitert) no va con­tra­dir el pronòstic i va refer­mar el lide­ratge en les Euro­pean Le Mans Series amb la victòria en les 4 Hores de Bar­ce­lona, la ter­cera de les sis pro­ves del curs. La cursa al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya va supo­sar el retorn dels pro­to­tips de resistència a Mont­meló després de deu anys d’absència, i el públic no va fallar: més de 10.000 espec­ta­dors van gau­dir de l’espec­ta­cle i de l’ambi­ent, en una cursa que va començar a última hora de la tarda i va aca­bar de nit. El balanç va ser prou posi­tiu, i fonts del Cir­cuit van con­fir­mar de forma extra­o­fi­cial que les ELMS tor­na­ran el 2020 a Cata­lu­nya.

Tan­ma­teix, els cata­lans no van tenir sort a casa. L’equip de Mont­meló High Class, que fa córrer els dane­sos Fjord­bach i Ander­sen, va haver de ple­gar després d’una hora mitja, men­tre que l’Inter Euro­pol va que­dar a l’esta­cada en la ter­cera, abans del torn de Dani Clos. L’equip polonès, però, es va res­ca­ba­lar amb el tri­omf en LMP-3 (Hippe i Moore). En GTE, va gua­nyar l’equip semi­o­fi­cial de Fer­rari Luzich (Pier Guidi, Niel­sen i Lavergne).

En la cursa suport de la Mic­he­lin Le Mans Cup van vèncer Kir­man i Hörr, amb victòria de Pia­nez­zola –també va fer les 4 Hores– i Pic­cini (Fer­rari) en GT. En la Clio Cup, el francès David Pou­get es va endur les dues cur­ses, amb el gironí Jordi Palo­me­ras segon en totes dues.

El torn del WEC

L’acti­vi­tat al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya no s’atura, perquè dimarts i dime­cres arriba el torn del pròleg del mun­dial de resistència (WEC), les dues jor­na­des de pro­ves ofi­ci­als abans del començament del curs 2019/2020, a Sil­vers­tone, l’1 de setem­bre. Hi par­ti­ci­pa­ran els 33 equips ins­crits, inclo­ent-hi els Toyota LMP-1 híbrids, de 1.000 CV, i els GTE Pro ofi­ci­als de Fer­rari –el llo­re­tenc Miquel Molina en serà un dels pilots–, Porsche i Aston Mar­tin. Igual que en les ELMS, l’accés és gratuït i per 10 euros es pot adqui­rir una entrada de pàdoc.

LA DADA

135
voltes
va fer l’equip vencedor en 4 hores, equivalents a 628 km, a una mitjana de 157 km/h.
4 Hores de Barcelona
1r G-Drive Racing (Aurus) 135 voltes
2n Graff (Oreca) a 1 volta
3r Cool Racing (Oreca) a 1 volta
4t Duqueine Eng. (Oreca) a 1 volta
5è Idec Sport (Oreca) a 1 volta
6è Algarve Pro R. (Oreca) a 2 voltes
7è United A’Sports (Ligier) a 2 voltes
8è United A’Sports (Ligier) a 2 voltes
9è Carlin (Dallara) a 2 voltes
16è I. Europol (Ligier, 1r P-3) a 10 voltes
17è Luzich (Ferrari, 1r GTE) a 10 voltes
fins a 36 classificats (41 en la sortida)
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.