La ratxa no acaba
Fórmula 1. Una setmana després de vèncer a Hockenheim, Max Verstappen fa la primera posició preferent de la seva carrera en el GP d’Hongria, en el qual és el màxim favorit
Max Verstappen va avantatjar Valtteri Bottas de tot just 18 mil·lèsimes en la Q3 del GP d’Hongria per endur-se la primera posició preferent de la seva carrera. Un marge que Mercedes –l’equip del perdedor– va traduir en un metre i sis centímetres. Sembla que la sort va somriure a Max, però cal esmentar que l’any passat, a Mèxic, el pilot de Red Bull va perdre la pole a mans del seu company d’aleshores, Daniel Ricciardo, per 26 mil·lèsimes. Fent el compte de la vella, un metre i mig. A Mèxic, Verstappen hauria esdevingut el pilot més jove de la història a encapçalar una graella; nou mesos llargs després, n’és el tercer (21 anys i 280 dies), rere Sebastian Vettel (2008, 21 i 73) i Fernando Alonso (2003, 21 i 237). Això sí, Max es va espolsar del damunt un rècord gens amable: fins ahir, era el pilot amb més victòries (7) i cap pole. Ara l’honor ha tornat a Eddie Irvine (4).
Els Ferrari, lluny
Per si no fos prou, Verstappen està ben col·locat per sumar avui el vuitè triomf. Una setmana després de vèncer a Hockenheim, la ratxa del pilot holandès continua, i podria anar-se’n de vacances –Hongria marca l’inici de l’aturada a l’agost– havent guanyat tres de les últimes quatre curses. Ara bé, en un circuit on és prou feixuc avançar, caldrà que arrenqui força millor que a Àustria i Alemanya, els escenaris de les seves últimes victòries, on va anar cap enrere com els crancs en la sortida.
Val a dir que la prestació de Max va ser sublim, perquè va batre els Mercedes en un traçat de màxima càrrega aerodinàmica on les fletxes de plata també van d’allò més bé. En el primer intent de la Q3, Max va ser l’únic a baixar d’1:15, mentre que Bottas ja va superar Hamilton. El Red Bull va millorar de gairebé quatre dècimes en el segon intent i Valtteri, de més de mig segon, però li va faltar el metre esmentat. Els grans derrotats van ser els Ferrari. Charles Leclerc va sobreviure a una sortida de pista en la Q1 per acabar quart en la Q3 i superar en la graella el seu company, Vettel, per cinquè cop seguit. Tots dos, prop de mig segon més lents que el Red Bull, un marge que ja no és qüestió de centímetres.