Més motor

Esprint de 24 hores

Motor. L’equip Barwell avantatja el Herberth de tot just deu segons en l’arribada de les 24 Hores d’Automobilisme al Circuit de Barcelona-Catalunya

El Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya ha vis­cut l’edició més emo­ci­o­nant dels 21 anys d’història de les 24 Hores de Bar­ce­lona d’Auto­mo­bi­lisme-Tro­feu Fermí Vélez. Amb la presència de 10.500 espec­ta­dors durant el cap de set­mana, l’equip Barwell (Ams­tutz, Mac­hitski, Kujala i Lind, Lam­borg­hini) va avan­tat­jar el Her­berth (Alle­mann, Bohn, Rena­uer i Müller, Porsche) de tot just deu segons en la clas­si­fi­cació de GT.

Her­berth, ven­ce­dor el 2016 i el 2018, va arri­bar a tenir una volta d’avan­tatge, però un pro­blema amb una roda en una atu­rada a boxs, ahir a pri­mera hora del matí, va per­me­tre que el Lambo Huracán recu­perés la volta per­duda. Barwell va des­ban­car el Porsche en l’últim canvi de pilots, quan fal­tava una hora i mitja, i fins a l’arri­bada va tenir a rat­lla el 911 GT3. La com­pe­tició va ser tan d’afer­ris­sada als boxs com a la pista, amb 24 atu­ra­des per a l’equip ven­ce­dor i 25 per al segon. Tots dos van com­ple­tar 690 vol­tes –3.212 km–, superant el rècord de 677 del 2018.

El ter­cer lloc se’l va endur l’equip GPX Racing (Porsche), assis­tit pels mecànics de l’escola cata­lana Mon­lau. Mal­grat una pun­xada en l’última mitja hora, van superar el segon Porsche de Her­berth. Val a dir que el Fer­rari de Scu­de­ria Praha ocu­pava el ter­cer lloc fins a l’equa­dor de la cursa, quan pro­ble­mes amb un sen­sor els van fer per­dre 45 minuts.

En la cursa de turis­mes, tri­omf del Cupra de l’equip belga Top­car (Danz, Apothéloz, Prat­tes i Buri), al davant del vehi­cle bessó del vigatà Baporo (Sapag, Ciar­rocchi, Artemyev i Vis­covi). L’equip de Saba­dell Tic­tap Tot­car (Belloc, Belloc, Díaz-Guerra i Rodríguez) va aca­bar setè.

Pel que fa a Fran­cesc Gutiérrez, l’únic pilot que ha dis­pu­tat les 21 edi­ci­ons, com­pe­tia amb l’equip francès Vor­tex V8 (amb Cot­trell, Gruau i Nobs). Van fer la pole en la cate­go­ria SPX, però dues atu­ra­des segui­des tot just començar, per un mis­teriós pro­blema que es va resol­dre sol, els van cos­tar sis vol­tes. Mal­grat els entre­bancs –31 atu­ra­des, l’equip que en va fer més–, van remun­tar fins al 18è lloc en GT, ter­cer en SPX.

En la cursa paral·lela amb simu­la­dors, l’equip MSI, amb el cata­lans Marc i Adrià Pérez i el madri­leny Ale­jan­dro Sánchez, va domi­nar de cap a cap.

LA DADA

38
canvis de líder
entre sis equips en GT. A partir de la volta 144, només Barwell i Herberth van liderar.
24H GT Series (23 class.)
1r Barwell (Lamborghini) 690 voltes
2n Herberth (Porsche) a 10.481
3r GPX Racing (Porsche) 682 v.
4t Herberth (Porsche) 680 v.
5è Car Collection (Audi) 677 v.
6è Car Collection (Audi) 677 v.
7è Wochenspiegel (Ferrari) 675 v.
8è CP Racing (Mercedes) 675 v.
9è True Racing (KTM, 1r SPX) 661 v.
10è Scuderia Praha (Ferrari) 653 v.
11è Speed Lover (Porsche) 635 v.
12è Team Clickvers (Porsche) 629 v.
13è Team Webheads (Porsche) 626 v.
24H TCE Series (15 class.)
1r Topcar (Cupra) 637 voltes
2n Baporo Motorsport (Cupra) 627 v.
3r Autorama (Volkswagen) 625 v.
4t TTC Racing (Seat) 615 v.
5è Autorama (Volkswagen) 612 v.
6è Holmgaard (Volkswagen) 609 v.
7è Tictap Totcar Sport (Seat) 606 v.
8è RTR Projects (KTM) 590 v.
9è Hofor Racing (BMW) 579 v.
10è AC Motorsport (Audi) 551 v.
24H Sim Racing (15 class.)
1r MSI eSports 835 voltes
2n Zennith eSports a 3 v.
3r Vodafone Giants a 3 v.
4t Williams eSports a 4 v.
5è Odox Motorsport a 4 v.
6è Pit Demons a 5 v.
7è Race4Cat Pneumàtics a 5 v.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.