Fórmula 1

Campi qui pugui a Monza

Fórmula 1. Leclerc fa la posició preferent en el GP d’Itàlia, però l’entrenament cronometrat esdevé un anticlímax enmig del garbuix de cotxes jugant al gat i la rata al final de la Q3

Charles Leclerc va ser el més ràpid en l’entrenament cronometrat del GP d’Itàlia, però el final de la Q3 a Monza va esdevenir un anticlímax que va frustrar la lluita per la posició preferent entre els Ferrari i els Mercedes. En un traçat en què el rebuf pot fer guanyar unes dues dècimes en cada recta –fins a mig segon per volta–, els pilots es van dedicar a jugar al gat i la rata en l’últim i definitiu intent, per tal de no encapçalar la corrua de cotxes i, així, treure suc del rebuf dels bòlids precedents. El resultat va ser que només Carlos Sainz i el mateix Leclerc van creuar la meta abans que el rellotge arribés a zero, de manera que la graella va quedar configurada amb els registres del primer intent, en què Leclerc havia avantatjat Lewis Hamilton i Valtteri Bottas de tot just 39 i 47 mil·lèsimes, respectivament.

Un dels grans perjudicats per l’embolic va ser Sebastian Vettel. L’altre pilot de Ferrari va encapçalar la serp multicolor en el primer intent i, sense cap rebuf, va fer un temps només una dècima i mitja pitjor que Leclerc, que rodava rere seu i dels Renault, per bé que el van investigar per una possible infracció dels límits de la pista en l’últim revolt, la Parabòlica. En el segon intent, era el seu torn de tenir el rebuf de l’altre Ferrari, però, enmig del garbuix de cotxes, Leclerc no va avançar el seu company fins abans de la Parabòlica, quan el rellotge ja era a punt d’arribar a zero. Vettel va ser el primer a rebre la bandera de quadres sense haver pogut començar la volta llançada, mentre que Leclerc va aixecar el peu tan bon punt va veure que ningú podria amenaçar el seu registre anterior. Per la seva banda, Sainz tampoc no va millorar el temps que ja tenia.

L’esperpèntica situació –habitual en les curses de Moto 3– ja s’havia viscut divendres, en l’entrenament qualificatiu de la F-3. La sessió es va suspendre abans d’hora i disset dels trenta pilots van ser penalitzats, per haver alentit massa la marxa. Ahir, els comissaris van cridar a declarar Hülkenberg, Stroll i Sainz, que encapçalaven la filera dels nou cotxes supervivents en la Q3 –Kimi Räikkönen s’havia estimbat a la Parabòlica en el primer intent, el seu segon accident del cap de setmana en aquell indret–, però només van rebre un avís.

Així, doncs, Leclerc va sumar la quarta pole en catorze curses i la segona en vuit dies. A més, acumula set proves seguides –tres mesos– superant Vettel en la graella.

LA REACCIÓ

El rebuf permet guanyar força temps. Era el meu torn, però no hi he arribat. Internament ho hem de revisar
Sebastian Vettel
GP d’Itàlia
1r C. Leclerc (Ferrari) 1:19.307
2n L. Hamilton (Mercedes) 1:19.346
3r V. Bottas (Mercedes) 1:19.354
4t S. Vettel (Ferrari) 1:19.457
5è D. Ricciardo (Renault) 1:19.839
6è N. Hülkenberg (Renault) 1:20.049
7è C. Sainz (McLaren-Ren.) 1:20.455
8è A. Albon (R. Bull-Honda) s/temps
9è L. Stroll (R. Point-Merc.) s/temps
10è A. Giovinazzi (Alfa-Ferr.) 1:20.517
11è K. Magnussen (Haas-F.) 1:20.615
12è D. Kviat (STR-Honda) 1:20.630
13è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:20.784
14è S. Pérez (R. Point-Merc.) 1:21.291
15è K. Räikkönen (Alfa-F.) s/temps*
16è G. Russell (Williams-M.) 1:21.800
17è R. Kubica (Williams-M.) 1:22.356
18è L. Norris (McLaren-R.) 1:21.068*
19è P. Gasly (STR-Honda) 1:21.125*
20è M. Verstappen (R. Bull-H.) s/temps*
(*) Penalitzats per l’ús d’elements mecànics extres.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.