Pol Espargaró, l’heroi en el dia de Viñales
Motociclisme. El pilot de Granollers enlaira la KTM fins al segon lloc en la graella del GP de San Marino, només rere la Yamaha de l’empordanès
Maverick Viñales i Pol Espargaró van ser, ahir, els grans protagonistes –positius– de l’entrenament cronometrat del GP de San Marino de Moto GP. El pilot empordanès de Yamaha fer la posició preferent i el vallesà de KTM va sorprendre amb el segon lloc, davant de les dues Yamaha satèl·lit, de Fabio Quartararo i Franco Morbidelli, i de Marc Márquez, només cinquè amb la millor Honda. El cerverí va anar a terra en el quart entrenament lliure, sense conseqüències, i va caure de la primera línia de la graella per segon cop en tretze curses, després de veure’s embolicat en una escaramussa amb Valentino Rossi (vegeu peça).
Aliè a tot plegat, Viñales va signar la segona pole del curs, després de la que havia aconseguit en la primera prova, a Qatar. Mack va revelar que el test de fa dues setmanes a Misano el va ajudar a millorar el pilotatge en un circuit que li agrada força. “L’objectiu és sortir primer i no mirar enrere”, va assegurar, conscient del bon ritme que té amb rodes usades.
Per la seva banda, Espargaró va donar a KTM el millor resultat en la graella en Moto GP, millorant el tercer de Johann Zarco a Brno. El de Granollers ha estat en posicions capdavanteres tot el cap de setmana, i va treure suc de la roda de Quartararo en la volta final. “La moto està millorant i es nota l’aportació de Dani [Pedrosa, com a provador]”, va explicar. Amb tot, l’objectiu realista en cursa serà, en el millor dels casos, “un top 6, lluitant amb alguna Ducati”. I, potser, també amb Àlex Rins, novè.
En Moto 2, Àlex Márquez es va col·locar segon en la graella, amb el seu company Xavi Vierge sisè, mentre que Albert Arenas va ser vuitè en Moto 3.
Escaramussa entre Marc Márquez i Rossi
Els comissaris esportius van decidir no sancionar Marc Márquez ni Valentino Rossi després de l’escaramussa entre tots dos al final de la Q2. El malentès es va originar quan l’italià va trepitjar l’asfalt verd sortint del sisè revolt, cosa que invalidava la volta, tot i que no se’n va adonar. El cerverí el va avançar en l’onzè revolt i també va anar llarg tot seguit, moment en què Rossi el va tornar a avançar i van estar a punt de tocar-se.