El Catalunya no puntuarà pel mundial 2020 i tornarà el 2021 i 2022
Ral·lis. La FIA s’ha vist obligada a implantar un sistema rotatiu per donar cabuda a més proves que volien entrar en el calendari i la cursa del RACC serà de les primeres afectades
El ral·li Catalunya deixarà de ser puntuable per al mundial de ral·lis del 2020 i hi tornarà el 2021 i 2022. El RACC s’ha acollit al primer torn del sistema rotatiu que la FIA ha hagut d’implantar per poder atendre les peticions de puntuabilitat d’altres ral·lis del món i la impossibilitat d’elaborar un calendari amb més de 14 curses. L’edició del 2019 es disputa entre el 24 i el 27 d’octubre.
El RACC justifica la decisió per poder agafar aire i renegociar la implicació de les diferents administracions en la prova i ampliar-ne el nombre de patrocinadors, ja que ara mateix és la mateixa entitat qui paga la major part del cost de la cursa amb càrrec als seus pressupostos.
També està per veure quina configuració té el ral·li quan, el 2021, torni al campionat. El RACC va admetre durant la presentació de la cursa del 2019 que la FIA no veu futur a la fórmula d’itinerari que combina una etapa de terra i dos d’asfalt, de la qual el RallyRACC és l’únic defensor.
Els canvis en el calendari són, a banda de l’entrada de l’antic ral·li Safari, a Kenya, i del Japó –en els llocs de Catalunya i del Tour de Còrsega), l’intercanvi de la prova antípoda, fins ara a Austràlia i el 2020 a Nova Zelanda. Totes són proves que en un moment o altre de la història han format part del campionat. del món.
El calendari del 2020 anunciat per la FIA el formen Montecarlo (23 al 26 de gener), Suècia (13-16 febrer), Mèxic (12-15 març), Xile (16-19 abril), l’Argentina (30 abril-2 maig), Portugal (21-24 maig), Sardenya (4-7 juny), Kenya (16-19 juliol), Finlàndia (6-9 agost), Nova Zelanda (3-6 setembre), Turquia (24-27 setembre), Alemanya (15-18 octubre), Gal·les (29 octubre-1 novembre) i el Japó (19-22 novembre).
Aquest sistema rotatiu no és una novetat. El ral·li Catalunya-Costa Brava ja el va patir en l’edició del 1994, poc després d’haver accedit a la puntuabilitat (1991). En aquella ocasió, però va ser puntuable per a la copa del món de la categoria 2 litres. En aquests moments, en canvi, tots els campionats de rang menor que l’absolut es base en els ral·lis puntuables per al títol absolut.