El Ral·li Catalunya descansarà el 2020
Motor. S’ha acollit al primer torn en el nou sistema de rotació del mundial, al qual es reintegrarà el 2021 i 2022
El Ral·li Catalunya deixarà de ser puntuable per al mundial de ral·lis del 2020 i hi tornarà el 2021 i 2022. El RACC s’ha acollit al primer torn del sistema rotatiu que la FIA ha hagut d’implantar per atendre les peticions d’altres ral·lis amb el topall d’un calendari de 14 curses. L’edició d’aquest any es disputa del 24 al 27 d’octubre.
El RACC justifica la decisió per poder agafar aire i renegociar la implicació de les diferents administracions en la prova i ampliar-hi el nombre de patrocinadors. Avui dia és el RACC qui cobreix la majoria del cost de la prova amb càrrec als seus pressupostos.
També caldrà veure quina configuració té el ral·li quan, el 2021, torni al campionat. El RACC admet que la FIA prefereix que abandoni el format d’una etapa de terra i dues d’asfalt, del qual ha estat precursor i únic defensor.
El mundial 2020 comença a Montecarlo (23-26 gener) i s’acaba al Japó (19-22 novembre), una de les novetats. També entren l’antic Ral·li Safari, a Kenya, i, a banda de Catalunya, surten del calendari Còrsega i Austràlia, que inicia una rotació amb Nova Zelanda en les proves dels Antípodes.
Aquest sistema rotatiu no és cap novetat. El Ral·li Catalunya-Costa Brava ja en va quedar afectat el 1994, poc després d’haver accedit al campionat del món (1991). En aquella edició, però, va puntuar per a la copa del món de la categoria 2 litres. Avui això no és possible ja que totes les categories del campionat del món de ral·lis es basen en les mateixes proves que el títol absolut.