Loeb és el líder a Salou i Ogier aplana el camí de Tänak cap al títol
Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada.
Ott Tänak, pilot estonià de 32 anys, ho té tot de cara per ser el campió del món de ral·lis 2019 si diumenge aconsegueix ocupar una de les primeres posicions al final del Ral·li RACC-Catalunya Costa Daurada. És així perquè el seu principal rival i campió dels sis últims anys, Sébastien Ogier, ha perdut més de tres minuts en l’arrencada del ral·li per problemes amb la direcció en els trams 2 i 3 i ha quedat descartat per retallar-li punts a Tänak, que n’hi treu 28 i serà campió si surt amb 30 o més. Hi ha un tercer pilot en discòrdia, Thierry Neuville, que està lluitant per la victòria i és qui pot obligar Tänak a pujar al podi per celebrar el títol.
El líder de la primera etapa és l’inqualificable Sébastien Loeb (Hyundai), nou cops campió del món i capaç de pujar a cavall de tots els pilots habituals del mundial en una de les seves esporàdiques aparicions, als 45 anys, i després de cinc mesos sense competir en el mundial. Loeb s’ha situat líder en l’últim tram, La Fatarella, el més llarg del dia (39 km), que ha guanyat en les dues passades. En la de la tarda ha desbancat Dani Sordo (Hyundai), ara tercer a 7.6 segons de l’alsacià, i Thierry Neuville, a 1.7 deLoeb. Kris Meeke és el primer Toyota en la classificació rere els tres Hyundai (a 13 segons de Loeb) i té a 8.7 segons Ott Tänak, que sap que sent conservador pot obtenir el títol sense esperar a l’últim ral·li del campionat.
Entre els catalans, Nil Solans-Marc Martí (VW Polo R5) eren els que tenien més possibilitats. Eren, en passat, perquè han sortit com una bala al matí lluitant pel primer lloc de la categoria RC2 i en la tercera especial (39 km) han punxat dues vegades i han perdut molts minuts. Ara el primer català en la general és el seu germà Jan, flamant campió del món júnior, que celebra el títol posant-se al volant d’un Ford Fiesta R5 com el que pilotarà en el mundial del 2020. És 21è de la general i onzè de la seva categoria.
D’altra banda, Pep Bassas serà el pilot que heretarà la Beca R2 de la federació espanyola que li permetrà disputar l’europeu en la categoria ERC3. Ho ha aconseguit imposant-se de manera rotunda en aquest campionat promocional, a més de ser el segon absolut de la seva categoria, RC4.